Söndag

Idag har vi varit duktiga. Vi har städat och fixat i hemmet. Jag städar nog lite för sällan hemma, men när jag väl gör det så gör jag det ordentligt (alltså jag plockar ju undan, städar vid diskbänken, städar toaletten och sånt lite mer regelbundet, men dammsuga bli inte lika ofta och särskilt inte dammtorkning och att skura golven). Och när jag har det där städrycket så händer det ofta att jag tar tag i massa andra saker som jag skjutit upp sen länge. Typ flytta på lådorna i trappen som bara står och samlar damm, sätter upp lampan vid Theos lekhörna så han inte behöver leka i mörkret längre, rensa på hatthyllan i tvättstugan så man nu faktiskt får plats med att lägga upp nånting dit utan att det ramlar ner för att det är för fullt osv.

Vi har också hunnit med att få besök av svärmor. Efter vi fikat lite (av lussebullarna som hon hade med sig) så följde jag och Theo med henne till affären en sväng, så vi skulle få komma ut i den friska luften lite (och posta mina julkort..)

Sen så har vi ju skottat 2 ggr idag också (Jonas en gång och jag en) Träningsvärken från den jobbiga skottningen i fredags har just börja avta, så vi får se hur det bli nu efter denna gång.

Och nu väntar ju bara en 3 dagars jobbvecka! Sweet :) Jag har tagit ledigt på torsdag och sen, sen är det ju... wait for it... julafton!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback