Förlovning

Så där ja! Efter 13 år tillsammans och 2 barn så kände jag att jag ville göra slag i saken.. Så jag passade på på Jonas födelsedag, när vi skulle sova på hotell (hotellnatten han vann i vintras på en Lövenmatch) att fria. Och vet ni vad?! Han svarade ja! :D
Jag hade gjort tillfälliga ringar av ståltråd på jobbet för att ha något symboliskt :)

Vi är fortfarande kvar på hotellet. Har just ätit frukostbuffé och vilar oss lite innan vi ska på stan en sväng (och kolla på ringar!) innan vi åker till Mjösjöby för att hämta barnen.

Igår åt vi middag på TC, såg bio (Godzilla) och så var vi en sväng på Bishops innan vi gick tillbaka till baren här på hotellet och köpte öl och satte oss i ett jätte mysigt sällskapsrum och spelade sällskapsspel och hade trevligt!

Har ju aldrig förlovat mig förut.. Men det här var ju en perfekt förlovningsdag tycker jag! :)

Bildbomb

I söndags gick vi upp till krangsjön för att njuta av vädret, gott fika, utsikten och varandra! :)

(Kolla skuggan från fiskespöt) :)

När vi kom hem slängde Max upp fötterna upp på bordet och sa -"Så brukar pappa sitta!" :)

Max myser med Linas katt :)

Före och efter klippningen.
Jonas tyckte inte jag klipp så mycket eller färgat nåt.. :/ (Han sa mest så för att jag inte alltid brukar märka när han har klippt sig för att jag tycker att han klippt sig så lite) :P

Hos frisören

Nu sitter jag hos frisören (Salong Sjöboden hos min kusin Frida) och fixar äntligen mitt hår. Det går 7-8 månader mellan varje gång och det är väl egentligen för sällan. Mitt hår är så slitet så jag skulle helst behöva kapa allt och börja om från början :)

Helgen som var så var jag och systergrannen på cykelfesten som var i byn. Männen tog barnen och gick upp till krangsjön och grillade medan vi cyklade runt och åt hos olika människor :) I år hade vi varmrätten (förra året hade vi efterrätten) och så var festen i Hörnsjö i år (förra året var den på bygdegården i Gräsmyr). Det var kul att hälsa på nya människor, äta god mat och hänga i Hörnsjö :) Skönt med egen chaufför också då bussen hem gick 01.30 men eftersom Lina körde egen bil så kunde vi ju åka hem lite tidigare :)

Igår tappade jag min mobil i golvet  (har väl gjort det tusen gånger förut också men det har alltid gått bra) så skärmen sprack! Buhuu! Så nu måste jag fixa med lagning av den.. Drygt!

Nu är jag snart färdig här. Jag får väl ta kort och lägga upp när jag är färdig :)

Ensam

Här ligger jag nu för mig själv i soffan. Max ligger och sover (han bad om att få gå och sova :) Vi satt och såg tv och så sa han -Max orka inge mer. Vill läsa bok. Och sen sprang han iväg mot tvättstugan för att få ta på pyjamas) och Jonas och Theo är ute i gäststugan. Dom ska nämligen sova där i natt. De blev inspirerade av min pappa som sov där nu i veckan i två nätter. Så dom tog med sig tv-spelet och en skål med popcorn och gick ut dit. Mysigt värre! Så som sagt.. Här ligger jag nu själv i soffan. Känns ovanligt. Ser på Mad men och försöker hålla mig vaken. Ska gå och lägga mig strax.

I onsdags efter jobbet hämtade jag barnen, pappa och Elias och åkte tillbaka till stan. Theo skulle nämligen tillbaka till ögonmottagningen (han har varit där en gång tidigare). Dom kunde konstatera att han inte behövde glasögon (skönt!) än. Han var närsynt, vilket tydligen är ovanligt för barn, dom är oftare översynt. Och så ser han sämre på ett öga. Så han ska komma tillbaka igen om ett halvår och kolla läget då.
Men jag måste få säga att han var så duktig! Ni som känner min son vet att han inte gärna gör nya grejer och särskilt inte när det är nya människor inblandade. Men vi hade pratat innan och förberett alla moment. Så det gick jätte bra! Jag blev så stolt!
Efter vi varit på NUS så åkte vi till Biltema och shoppade loss och så åt vi middag där (korv) innan vi åkte hem igen.

Ja, pappa har som sagt varit här i veckan. Och där pappa har varit, där har Max varit. Och det pappa har gjort, det har Max gjort :)

Jag har påbörjat rensningen av rabatten

Idag kom mina nya armband med posten. Jag beställde 3 armband från nätet (det mittersta med barnens namn är egentligen bara ett armband, alltså ett dubbelarmband) Man fick välja band, färg och smycken. Och kostade inte alls så mycket! Jag blev i alla fall nöjd! :)

Klättring och grillstuga

Igår hade vi städdag på kvarteret. Jag, Lina och Marie målade grillstugan som vi byggde förut, i lekparken. Några andra satte upp kåpan och gjorde hål för skorstenen och så premiärgrillade vi! Yey! Äntligen klart!

När vi var färdiga där så bjöd vi sen Anna och Marcus på middag. Vi spelade sällskapsspel och sen spelade pojkarna NHL och vi andra tittade på serier.

Idag var jag, Josefin och Anna på Iksu och klättrade, bubblade och bastade.

Theo bygger och bygger. Med Geomag (magneter) och Lego. Nåt som alltid får stå framme eftersom man inte hinner ta bort det så ska det användas igen :)

Imorn är det en "vanlig" vecka igen. Känns som det varit många uppdelade veckor med klämdagar osv. Men nu är allt tillbaka till vanligheterna igen :)
Nu ska jag försöka sova så jag orkar mig upp imorn! Natteligott!

Sen sist

Jaha.. Länge sen sist (som vanligt)
Påsken har varit och ledighet med den.

Barnen gjorde påskkort och gick sedan runt kvarteret och gick påskkärringar. Vi färgade och målade ägg och dom hade skattjakt efter sina påskägg.

Vi var i Mjösjöby och sov i 2 nätter, hängde hos mor och far, hälsade på bror, åt påsklunch med hela min stora familj, körde massa fyrhjuling och sen åkte vi till långviksmon (där vi planerade upp semestern) :)

Helgen efter det åt vi grillat och hängde i Långed. Och så har vi däremellan jobbat massa på gården och städat på altanen. Krattat, tagit bort och bränt upp kvistar, pinnar och löv.

Jag har varit tvungen att klippa Max eftersom han (när han hade en period av en liten depression pga byte av avdelning på förskolan, slitit av sig massor med hår så det inte alls såg bra ut) Nu är han glad igen dock! Han fick byta tillbaka avdelning. (Lång historia)

Jag har varit på bra föreläsning (pedagogisk dokumentation med lärplatta i förskolan).

Max har som vanligt haft sköna sovställningar.

Vi har haft härliga dagar i solen!

Vi hade en snöig dag på Valborg.
Igår bjöd systergrannen på middag här, sedan gick vi till bygdegården där vi tittade på en trollkarl, fiskade (gratis) fiskdamm och tittade på brasan. Sedan tog vi med oss grannarna på andra sidan granhäcken, syster och man och Anna och alla tillhörande barn (9st!) och gick hem till oss och hängde. Det gick väldigt bra måste jag säga, trots det stora barnantalet :) Dom större såg film och de yngre roade sig på Theos rum.

Theo har äntligen fått en ny större cykel så nu cyklar han mest hela tiden! Max har nu Theos gamla cykel med stödhjul, som han har väntat så länge på att få!

Det var väl i det stora hela det mesta! :)