Ensam

Här ligger jag nu för mig själv i soffan. Max ligger och sover (han bad om att få gå och sova :) Vi satt och såg tv och så sa han -Max orka inge mer. Vill läsa bok. Och sen sprang han iväg mot tvättstugan för att få ta på pyjamas) och Jonas och Theo är ute i gäststugan. Dom ska nämligen sova där i natt. De blev inspirerade av min pappa som sov där nu i veckan i två nätter. Så dom tog med sig tv-spelet och en skål med popcorn och gick ut dit. Mysigt värre! Så som sagt.. Här ligger jag nu själv i soffan. Känns ovanligt. Ser på Mad men och försöker hålla mig vaken. Ska gå och lägga mig strax. 

I onsdags efter jobbet hämtade jag barnen, pappa och Elias och åkte tillbaka till stan. Theo skulle nämligen tillbaka till ögonmottagningen (han har varit där en gång tidigare). Dom kunde konstatera att han inte behövde glasögon (skönt!) än. Han var närsynt, vilket tydligen är ovanligt för barn, dom är oftare översynt. Och så ser han sämre på ett öga. Så han ska komma tillbaka igen om ett halvår och kolla läget då. 
Men jag måste få säga att han var så duktig! Ni som känner min son vet att han inte gärna gör nya grejer och särskilt inte när det är nya människor inblandade. Men vi hade pratat innan och förberett alla moment. Så det gick jätte bra! Jag blev så stolt!
Efter vi varit på NUS så åkte vi till Biltema och shoppade loss och så åt vi middag där (korv) innan vi åkte hem igen. 

Ja, pappa har som sagt varit här i veckan. Och där pappa har varit, där har Max varit. Och det pappa har gjort, det har Max gjort :)



Jag har påbörjat rensningen av rabatten


Idag kom mina nya armband med posten. Jag beställde 3 armband från nätet (det mittersta med barnens namn är egentligen bara ett armband, alltså ett dubbelarmband) Man fick välja band, färg och smycken. Och kostade inte alls så mycket! Jag blev i alla fall nöjd! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0