Update

Nu har jag hunnit jobba 2,5 vecka. Är ganska mycket på jobbet nu då vi har massa inskolningar och så är det två nya pedagoger på min avdelning och så ska man hinna med det vanliga som ska hinnas med också.. Men just nu är det ju nytt och jag tänker att om typ två veckor till så kommer nog det mesta ha landat och vi fått in trygghet och rutiner osv för oss alla. Då kommer det nog att kännas lugnare igen :)

Eftersom det var ett tag sen jag skrev nåt så har jag ju massor med bilder jag inte lagt upp (om det nu är sånt ni vill se..?)

Innan semestern tog helt slut så hann vi vara en sväng till till Mjösjöby.
Där vi såklart badade (känns dock avlägset nu med allt badande vi höll på med på semestern..)

Vi tog oss en fyrhjulingstur och hittade Lögdeälven djupt inne i skogen.

Vi såg hundratals sorgmantlar överallt!

Och innan vi åkte hem så fikade vi på ett bord med fina färger.

Vad mer gjorde vi under tiden jag inte bloggade.. Jo bl.a. plockade vi blåbär vid elljusspåret i Gräsmyr.

Vi blev bjuden på middag med super god efterrätt hos systergrannen. Vi spelade spel och hade trevligt!

Sen började jag att jobba och jag tog en kvällspromenad i solen (istället för den vanliga springturen)

Jag fyllde år och världs snällaste svärmor hämtade barnen från förskolan och var med dom tills vi kom hem så jag kunde äta go'middag i stan, se bio och njuta av sällskapet av min blivande man!

Jag fick en klocka av min kära mor!

Vi plockade ännu mera bär.

Och ja.. Det får väl räcka för nu! :)

Mickelbo och Glassbonden

Igår var vi ett gäng som åkte till Mickelbo gård som ligger i Mickelträsk. Där kunde man klappa på djuren (bl.a. åsnor, kamel, grisar, alpackor, kaniner, ponnys), leka med tramptraktorerna m.m som fanns där och äta lunch.

På vägen hem gjorde vi ett stopp hos Glassbonden. (http://www.glassbonden.se/glasserian.aspx)
Där vi åt god glass och njöt av den fina utsikten :)

Sen, innan vi var riktigt hemma så stannade vi för ett dopp i Dammsjön.

Idag har vi faktiskt inte badat i någon sjö, då jag haft kärt besök av Hanna och tvillingarna. Men barnen badade istället i poolen, vattenspridaren och med slip'n'sliden.
Åh tänk att Hanna ska ha bebis om typ 2 månader! Yey! Är så glad för deras skull!
Sen efter middagen idag så kom Anna och barnen hit och hängde lite.

Jonas den stackaren, började jobba idag. Jag har min sista riktiga semesterdag imorn. Sedan är det helg och på måndag börjar jag..

Badplatser

Åh vilka härliga baddagar vi har! Har badat på 3 olika badplatser på lika många dagar. Idag fyllde vi också poolen så då blev det bad även där :)

Dagens bad blev i Orrsjön. Ett jätte fint ställe, med en skuggig strand, (vilket är uppskattat sånna här varma dagar) :) bra botten och lagom djupt för oss vuxna så vi inte behöver sitta på knä och bada men ändå tillräckligt grunt för barnen. Toppen med andra ord :)

Barnen ville sitta ute och mellanmål i solen. Själv väljer jag skuggan för sånt.. Vi hade också slip'n'sliden framme idag och vattenspridaren. Vattenaktiviteter i olika former är det vi satsar på! :)

Ikväll var jag och systergrannen på cafékväll på bygdegården med möte om skolans framtid och hur dom jobbar för att ha kvar den och slå ihop den med Hörnsjöfriskola. Inget är helt klart än, men dom jobbar hårt för att få det att fungera!

Sommar och värme

Åh så härligt att sommaren fortsätter! Känns inte lika jobbigt att det är så lite länge kvar tills jag ska börja jobba igen då. Hade det varit mörkt och kallt ute så skulle det ju vara mycket jobbigare att veta att
-snart är dessa lediga sköna dagar slut, då barnen inte vaknar förrän tidigast 8 och sen kan man ligga och dra sig en bra stund till eftersom Max roar sig så bra själv där på morgonen. Dessa dagar med långa frukostar som nästan övergår i lunch. Dagar som innehåller bad, bad och ännu mera bad. Dagar fyllda med härliga människor och massor av kompisar till barnen som dom kan cykla och hänga med.
Att dom dagarna tar slut och byts av med dagar att kliva upp tidigt och vara borta hela dagen. Det känns inte lika jobbigt när det är strålande sol och värme ute! :)

Igår (Söndags) badade jag, lina och barnen i Dammsjön.

Idag var jag, lina och barnen först till Åbrånets Limousin (http://www.abranet.se) där vi åt lunch i deras café och gårdsbutik.
Sen åkte vi och badade i pengsjö.

Ännu en bild där jag lekt med en app och blandat två bilder...
Sen efter maten gick jag och Max (han åkte dock vagn) till Anna och hennes familj, så jag fick röra på mig lite och Max fick leka med Elsa (Jonas spelade golf och Theo var hos kusinerna.)

God natt!

Borta bra men...

Nu är vi snart hemma i Gräsmyr igen!
Vi åkte tidigare idag från Mora. Vi har gjort några små stopp efter vägen för att barnen (och vi vuxna) skulle orka med resan. Vi stannade i Ljusdal för att köpa lite lunch, tankade i Hudiksvall, shoppade på XXL i Sundsvall och åt middag i Ö-vik. Nu har vi ungefär en halvtimma tills vi är hemma!
Jippiey! :D

Knattestigen

När vi kommit hem från Rättvik idag och vilat upp oss lite så följde vi med Tage, Maritha och Fredrik (Marithas son) och gick en Sagostig/Trollstig/Knattestigen

Sen, när vi hade gått den (den var 1km) och hittat troll, tomtar, hackspettar, fladdermöss m.m så gick vi på caféet och köpte glass.

Glassbåt och Rättvik

I onsdags badade barnen i Tage och Marithas pool.

Igår (torsdag) var jag, Maritha, Carola och barnen på glassbåten.

Jag köpte inte bara glass utan också en sån kaffedrink med glass och chokladsås i :)

Max släpper inte iväg farfar så långt utom synhåll. Utan där Tage är, där är Max :)

Idag (fredag) var vi till Rättvik. I år var det grönt vatten i fontänen, vilket Theo var väldigt fascinerad av!

Det här året gick vi inte ända ut på långbryggan. Vi gick inte ut på bryggan alls faktiskt.

Vi hade tänkt bada, men kylan och...

...den ofräscha stranden och det faktum att vi tog det som ett dåligt tecken att inte en endaste själ var och badade (är ju alltid fullt med folk där annars!) gjorde att vi skippade badandet.

Vi var på Södergårdens café och körde motorcykel och åt lunch.

Imorse åkte Robin och Carola hem till långviksmon och imorgon är det vi som åker hem. Då har vi varit borta sen förra onsdagen. Har varit jätte kul att ha varit borta! Men ska bli jätte skönt att få komma hem! :)