Klagoinlägg


Jag är bara så trött, så trött!
Jag vill få sova ordentligt några nätter i sträck nu, det skulle sitta fint. Jag är så leds på att sova så dåligt och lite..!
Och så märker min kropp av att jag har börjat jobba igen.. Under semestern så var allt så lugnt och skönt och frid och fröjd.. Knappt några krämpor (sånna som brukar följa med graviditeten alltså) Men så fort jag började jobba så började ryggproblemen, foglossningar och allmän värk i kroppen att komma.. Och det känns mer ju mer jag nu jobbar (är bara inne på min andra jobbvecka än)
Och så har bebis kommit så högt upp nu, så nu känns det så obehagligt att sitta.. Allt blir så ihoppressat och ihoptryckt. Blir jobbigt att andas och jag har blivit mindre och mindre sugen på att äta. Mat alltså. Jag som brukar kunna äta hur mycket som helst, som aldrig brukar bli mätt kan äta några tuggor sen går det typ inte att trycka i mig mer. Blir typ äcklad när jag tänker på mat, men vet att jag måste äta i alla fall, både för min och bebis skull.
Och när han rör sig.. Det har börjat göra så ont, så jag håller andan för det gör ont och sen kommer jag på mig själv och tänker, nu måste du andas!

Det jobbiga med att jobba som husvikarie (som jag gör just nu) är att det blir många långa dagar. Men på torsdag slutar jag kl. 13 så det ser jag mycket framemot! (dock har jag öppnat på jobbet och åkt hemifrån 05.45 då, så det var ju mindre roligt..)
Men till det positiva så är det bara 2 veckor och 1 dag kvar tills jag har jobbat färdigt för det här året. Sen kommer 3 veckors ledighet (mer eller mindre) innan bebisen är beräknad. Och sen där någon gång så kommer bebis!!

Okej, nu har jag fått ur mig det, nu kanske jag ska göra nåt radikalt och gå och lägga mig super tidigt :O Natteligott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0