Umevatoriet

Åh vilket roligt personalmöte vi har haft ikväll! :) Vi har varit på Umevatoriet, som ligger på Umestans företagspark.

Jag var så peppad och exalterad när jag kom hem så Jonas frågade -Hur mycket kostar det om jag också vill dit då??
Nu är det ju svårt att berätta om allt så här bara.. Men gå in på deras hemsida och kolla vet ja: Umevatoriets hemsida

Det som var mest facinerande var nog planetariumet. Citat från hemsidan "I Umevatoriets högteknologiska digitala planetarium färdas du genom rymden i ett fantastiskt 3D-äventyr"
Man fick ligga i en skön fåtölj och titta på rymden uppe i taket. När han (guiden) zoomade ut från jorden och vårt lilla solsystem med våra planeter och månar, och sen vidare ut i rymden, sen ut ur vår galax, och vidare ut i rymden bland alla andra galaxer och sånt och sen zoomade in igen.. Då kände man sig inte så stor på vår lilla jord längre (inte för att jag vet om jag brukar känna mig så stor annars eller men..) Väldigt facinerande var det!
Sen så fanns det några andra rum med massor av annat roligt man kunde göra. Men som sagt, läs själva. Det är svårt att förklara.
Som dom skriver "Vi vill främja intresset för naturvetenskap, teknik och matematik." Och det tycker jag att dom lyckas väldigt bra med! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0