Almanacka

Jaa, nu är den här! Idag damp den ner i brevlådan!
Min personliga almanacka alltså :) Jag köper en sån varje år och skriver om den varje år, men man vet ju aldrig, nån kan ju ha missat vad det är.. :)
Den finns att beställa här. Man bestämmer alltså innehållet och layouten på den själv. Nytt för i år är att man kan ta egna kort att använda till fram- och baksida. Man bestämmer vad det ska stå på framsidan, var texten ska stå, färger och sånt, vilken färg snodden som går runt den och linjalen på insidan ska ha. Sen får man välja på olika "moduler" på insidan, tex, träning, väder, dagishämtning, musik noter, prov resultat, eller om man är lärare finns det några olika moduler för att skriva in rättningar och sånt som ska göras.. På sista sidorna får man välja om man ska randiga blad, rutiga, kalender för nästkommande år, namnsdagar m.m.. Ja men man väljer det mesta alltså! :)

Några bilder på hur min ser ut i år:

Framsidan

Baksidan

Inuti
Man får föresten också bestämma hur stor den ska vara. Det finns 3 olika storlekar. Jag har mellanstorleken.
Jag är som vanligt nöjd med den :) (konstigt när man får välja själv hur den ska vara..)

Ja som alla andra har vi skottat idag. Och oj vad vi har skottat! Det var ju hur mycket snö som helst. Även fast vi hjälptes åt och skottade samtidigt så tog det väldigt lång tid. Vi turades också om att gå upp på garagetaket och skotta, där behövdes det verkligen det! 1 meter hög snö var det nästan överallt! Tungt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0