Man kan säga att det är över

Ja så skrev Jonas i ett sms som han skickade i torsdags. Okej, jag drar väl hela historien då.. Det kanske är mindre dramatiskt än vad det låter.. (för er alltså, för mig är det dramatiskt!)

Ni vet, jag brukar ju alltid köpa mitt älskade julkaffe som är så gott. Det brukar säljas ungefär från december till februari i en liten butik i Umeå. Det finns ju många olika varianter på julkaffe, men det är det godaste jag har hittat. Dom resterande månaderna köper jag ett annat smaksatt kaffe från den butiken i väntan på julmånaderna.
Nu har jag haft slut på det i nån vecka och tjatat på Jonas att han ska gå och köpa ett paket till mig (han brukar ibland gå på stan på lunchen, därför ber jag honom). Nu skulle han äntligen gå och köpa ett paket, men sen får jag det här smset: -"Pentik stänger nästa vecka och har sålt slut på kaffe! Det är över nu kan man säga."
Whawhawhawhaat?! Stänger? Bara så där? Utan att tänka på mig?? Hur tänkte dom nu?? Ja tydligen inte på mig..

Snäll som min man är så gick han då till Tehörnan och försökte hitta ett substitut till mig. Så han köpte ett kaffe som heter Valencia, med smak av apelsin och choklad. Och om jag blandar det med mitt vanliga kaffe så var det helt ok. Ganska gott faktiskt. Ja det är ju inget julkaffe från Pentik, men jag kommer kanske att klara mig trots allt i alla fall. Så ni behöver inte vara oroliga för mig, men tack för er omtanke i alla fall. Det kommer att ta ett tag att komma över det, men det kommer nog att gå lite lättare med mitt nya kaffe. Så, nu vet ni. Vad som är över..

Näe nu ska jag ta med min son och gå och duscha, så vi är rena och fräscha när vi ska hälsa på Johanna och Isabell. Vi vill ju inte komma dit som dom lortgrisarna vi är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0