Drygt

Ja alltså nu är det så här. Idag har vi varit hemma, jag och min son. Eftersom han kräktes just när jag skulle till att somna igår. (ja jag vet, jag skulle aldrig skrivit att jag fått sova så bra i några nätter. Jag visste det när jag skrev det också, men tänkte att det kanske bara skulle bli så att han skulle vakna lite extra på natten så vi skulle få gå in till honom och säga att han ska lägga sig ner. Det kan jag ju ta, då får jag ju somna om direkt sen..) Men eftersom han kräktes ner hela sin säng så kunde han ju inte sova där, så då fick han sova hos mig. Och eftersom han tyckte att det skulle vara en bra idé att inte somna förrän kl. 2 på natten och sova oroligt sen, och eftersom jag reagerade på varje litet ljud han gjorde för att jag trodde att han skulle kräkas igen, så betyder det att jag sov vääldigt lite i natt!!
Så att sova bort smärtan jag hade i axlarna gick väl sådär, den blev väl snarare värre :(

Men åter till Theo.. Han kräktes i lördags också och då funderade vi på om det skulle vara magsjuka. Men ingen annan i hans närhet fick det (vi, hans kusiner, hans farmor som han hade sovit hos) Och direkt efter han hade kräkts var han super pigg och åt som vanligt. Och det hade nu gått mer än 2 dygn tills han kräktes nästa gång, och så funkar det väl inte med magsjuka. Att man kräks en gång, är pigg och äter bra i över 2 dygn och sen kräks igen.. Har då inte hört det förut.
Men efter att jag pratat med lite olika folk så har jag nog hittat problemet. Han har ju just haft en jobbig hosta (som han alltid får när han är förkyld) i några veckor, som gör att han får jätte mycket slem i halsen, och så har han varit snorig, vilket gör att det blir ännu mer och sen så hade han ätit välling i samband med båda gångerna han kräktes vilket väl blev droppen, det är ju så tjockt och täpper till ännu mer.

Men eftersom jag inte är helt säker på att det är så, så får vi avvakta och är hemma imorn också. Och så får han vara utan välling i några dagar så får vi se om det underlättar.

Jag ska väl gå och börja med maten nu.. (samlar kraft, samlar kraft) Nu går jag! (samlar lite mer kraft) Nu, NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0