Fredagen

Ja just, jag har ju inte skrivit nånting om fredagen va?
Lina ringde när jag var på jobbet och sa- Mamma och pappa ska äta här. Om jag lagar maten, kan vi äta hos dig då? -Öh, om du lagar maten.. Självklart! :)
Vi har nämligen inte tagit tillbaka bordet som vi tog från altanen när vi skulle ha nyårsmiddag med massa gäster.
Det står fortfarande i tv-rummet. Det ryms 12st vid det bordet så det är ju bra om man ska ha flera gäster. Och vi sa att om vi skulle använda det bordet några gånger, då kanske det är så att vi måste köpa en riktig matsalsmöbel och ställa dit. Vi har ju funderat på vad vi ska göra med tomrummet där i vardagsrummet. Och det ser ju inte så classy ut med altanbordet där inne.. (men med en fin duk som täcker bordet så märks det inte lika väl..) Det här var i alla fall andra gången vi åt där, om vi inte räknar nyår, då blir det tredje.. Så det kanske är så att vi måste köpa ett bord dit nu :O
Så i fredags åt alltså jag, Jonas & Theo, Mamma & Pappa, Lina, David, Angelina, Elias, Loke & Tyr tacogratäng på våra utemöbler i vårt vardagsrum. Ett trevligt avslut på en inte så lång arbetsvecka! (eftersom jag var ju hemma med T i 2 dagar)

Alla barnen
Dom var uppe och lekte på Theos rum, sen hör jag att tvn är igång så jag går upp för att kolla. Då sitter Loke, Tyr och Theo och ser på tv. Så jag frågade vad dom såg...
...Hockey! svarade Theo glatt! (ja hans pappa ser inte såå många andra sporter.. Vet inte om det syns, men det är skidor på tvn..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0