Måndag och Nationaldag

Här kommer ännu en, dagen i bilder:

Hej jag heter Theo och jag samlar på saker..

Jonas var duktig och klippte gräsmattan.

Theo undrade om han kunde ta med sina pinnar när jag och han skulle gå till återvinningen. Klart han fick!

Sen efter vi kommit tillbaka och ätit lunch, så gick vi ännu en sväng. Fast denna gång följde Jonas med och så tog pojkarna varsin skottkärra med sig. Jonas skottkärra var fylld med grejer som skulle slängas i återvinningen, och Theos var fylld med pinnar och stenar.

Sen så tog jag med mig kaffe och gick över till Lina för att hänga där en stund. Loke letade efter spindlar under altanen.

Theo och Tyr valde att leka i sandlådan i skuggan. Vilket var ett bra val, då det var otroligt varmt i solen!

Efter det så hjälpte jag Jonas att skotta ut grus och göra fint på grus-plätten bredvid garaget. Den hade nästan vuxit igen av gräs (mest ogräs) och det mesta gamla gruset var borta. (vilket inte syns på bilden, eftersom Jonas hann ta bort allt ogräs och göra en fin kant innan jag hann ta kort) Nu är det i alla fall fint där igen!

Theo skulle cykla till Mjösjöby och klippa gräsmattan, sa han.

Hatten tar en vätskepaus på bron. Då blir han så illa tvungen att lägga ifrån sig allt han samlat på sig..

Medan vi gjorde iordning maten så skulle Theo se tv. Han hade inte sovit under dagen som han brukar. Eftersom han somnat så sent nu när vi varit långlediga och sovit länge på morgonen, tänkte jag att vi kunde bryta det och i och med att han inte sov nånting på dagen, så tänkte jag att han kunde somna lite tidigare ikväll.. Ack så fel jag hade. Så här gick det istället:
Han sov en stund när vi åt middag och var sen omöjlig att väcka och somnade istället ännu senare ikväll :(

Kommentarer
Postat av: Lina

Typiskt att det inte funkade, men sött mms jag fick =)

Haha "vad är gången där till..?" den är borta nu iaf =)

2011-06-07 @ 09:37:01
URL: http://dellt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0