Dumförklarad...

Jaha, så har man varit på biblioteket och blivit dumförklarad då..

Jaa men ikväll var vi med Theo till bilblioteket i Nordmaling. Han tyckte det var hur kul som helst med alla böckerna! Han ville låna med sig dom flesta hem, och det bästa av allt var ju att Mamma Mu var där :) Han presenterade glatt sin Kråkan för henne och sa -"Där är din kompis"
Men sen i alla fall när jag skulle låna böckerna, så är det ju faktiskt så att jag har inte lånat böcker sen.. ja typ sen jag gick i skolan. Så jag hade inget lånekort och inte riktigt koll på hur det funkar nu..
Såå jag la upp böckerna på disken, vilket gjorde att bibliotikarien gav mig en jätte konstig blick.
Jag -Öhh, jag skulle villja låna dom här..
Bilbliotikarien (efter en stunds tystnad) - Jaha.. Har du inte någon pin-kod??
Jag- Öhh va..? Alltså jag har inte lånat böcker på jätte länge.
Bibli -Ja men du har ett lånekort?
Jag -Näe, alltså jag har inte lånat böcker sen skolan..
Bibli -Ja men har du INGET kort?? Nån annanstans heller?
Jag (lite lätt nervös, eftersom hon fick det att låta som att jag inte skulle kunna låna böcker alls, eftersom jag inte hade varken ett kort eller den där pin-koden jag borde haft enligt henne) -Nej jag har inget kort ALLS, jag har inte lånat böcker på länge.
Bibli- Jaha.. Men då ska vi se vad vi kan göra.. (som att jag är den enda som inte har lånat böcker och som måste fixa ett kort..)

Tillslut fick jag i alla fall mitt kort och min kod och så visade hon grejen som man lånar böcker själv i. Och då förstod jag varför hon gav mig en sån konstig blick när jag la upp böckerna på "hennes" disk, för så gör man visst inte alls nuförtiden, nu lånar man visst böckerna själv utan inblandning av bibliotikarien :)


Han satte Kråkan på en stol bredvid sig och visade honom böckerna
-"Det här var en fin bok!"
-"Det var snällt av Mamma Mu att vi får låna hennes böcker!"

Sen när vi skulle gå ut på parkeringen så fastnade vi där en extra stund, eftersom det var fullt pådrag med brandbilar som skulle släcka en brand i skolan. Eller vi antar att det brann, det var i alla fall mycket rök som kom ut därifrån.. Det har inte stått nåt på nätet än om vad som hänt, får se om det kommer upp sen..
Det kom fram 2 killar till oss när vi stod där och tittade, och frågade oss vad som hade hänt. Vi sa att vi inte visste, sen tittade dom på varandra och en av dom konstaterade nöjt -Duu, då är vi lediga imorn!

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha då är de lediga..

Sist jag lånade så la man upp böckerna där, så hon har vant sig snabbt!!

2011-09-13 @ 07:38:56
URL: http://alfheim.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tur jag får veta hur det går till innan jag far till biblioteket. Antar att det är likadant i Bjurholm då?

2011-09-13 @ 23:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0