Bråk

Åh vad jag är less och rastlös nu.. Linaa, pigga på din familj så vi kan umgås snart igen!!

Igår och idag har vi gjort inget och nada.. Mest bråkat känns det som. Mest för att den äldsta sonen inte lyssnar på mig och då måste jag bli arg för att han ska lyssna och då blir han ledsen för att jag blir arg.. och så fortsätter det. Han lyssnar inte, jag blir arg och han blir ledsen.
Det största anledningen till våra bråk är när han inte är försiktig med Max. Han leker och busar med honom och så eskalerar buset och han blir mer och mer hårdhänt tills Max blir ledsen, jag blir arg och Theo springer därifrån och skäms. Ungefär 10, nej säg 100 ggr/dag.
Dom bästa stunderna på dagen är när vi just har ätit frukost eller lunch och Max just har somnat. Då är alla mätta och glada och Theo leker själv med något i lugn och ro.

Jag är inte van att måsta vara hemma och göra inget så här många dagar (haha, 2 dagar..) Vi brukar ju alltid hänga med syster och barnen eller någon annan. Eller fara iväg och göra nåt roligt, inte bara gå hemma och gå varandra på nerverna.
Nej men imorn så är Jonas ledig, då ska vi hitta på något roligt! Då ska vi alla vara vänner och inte bråka alls! Oj, vilken bra dag det ska bli imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Imorgon är en annan, bättre dag! Och ni verkar ju ha klarat sjukan.. ta i trä tar i trä.

2012-04-26 @ 20:13:39
URL: http://joraseatteh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0