Ekologisk bomull

Ja men visst Lina.. For you!
 
I helgen då.. På lördagen var jag på ett väldigt trevligt kräftkalas (en blandning av kräftskiva/födelsedagsfest/inflyttningsfest) hos Marie och Peter på gatan ovanför. Träffade trevligt nytt folk och hängde med gamla trevliga vänner, åt kräftor och annat gott och kom hem sent. 
På söndagen var jag lekledare, åt tårta och åt popcorn på Lokes 5-års kalas på dagen. Och på kvällen var jag på Blingo-visning i Umeå hos Hanna. Som vanligt vill man ju köpa massor! Men det kostar ju så mycket.. så jag köpte bara en t-shirt till Theo (som faktiskt behöver kläder. Max "behöver" ju nästan inget, så då tycker jag inte det finns nån anledning till att köpa så mycket till honom heller) Blingo har börjat med mera vuxenkläder nu, så det var flera grejer jag skulle vilja köpa till mig själv också. Men som sagt, det kostar alldeles för mycket för mig!
 
En sak som jag tycker om med Blingo är att alla deras kläder är tillverkade av 100 % certifierad ekologisk bomull eller annan miljövänlig textil. Samma med Menadi deras kläder är också tillverkade i ekologisk bomull och så är deras kläder kvalitetscertifierade med Öko-Tex. "Öko-Tex är ett internationellt kontrollorgan som är världsledande för textilier. En certifiering hos Öko-Tex garanterar att kläderna inte innehåller några skadliga ämnen som kan vara farliga för huden och hälsa..." "För att uppnå en Öko-tex certifiering ställs det också krav på tillverkningen" (från meandi´s hemsida) Så det är ju därför dom har lite dyrare kläder. 
 
Idag jobbade jag ett 10 timmars arbetspass, men som vanligt jämnar det ut sig.. För imorn är jag ledig! :) Sen jobbar jag bara onsdag och sen är jag ledig tills nästa onsdag! Sweet :)
 
Funderar på att ha Theo hemma från förskolan imorgon. Så kan vi åka in till Nordmaling imorgon och gå på biblioteket, hämta paket och handla lite. 
Nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0