Smaskigt på gården

Idag har det varit ännu en skön dag i solen :) Vi har inte gjort nåt speciellt (jo, det var ju speciellt att hänga med syster! Det händer ju faktiskt inte så ofta nu när båda börjat jobba igen..!) Annars har det mest varit sol, poolbad och jordgubbslandsrensning (det var ett långt ord..) som hägrat. Och köttfärslimpa. Ett bra sätt att få i sonen som inte äter grönsaker både morötter och spenat :) (jag river ner morötter och lök i limpan och så blandar jag ner spenat i riset och helt plötsligt äter han mängder av det) :)
 
Tänk vad mycket gott vi har på gården som vi inte utnyttjar..
Äpplen
 
Rabarber
 
Jordgubbar
 
Krusbär
 
Röda- och..
 
..svartavinbär
 
Mycket av det äter vi ju förstås, men vi skulle kunna nyttja det mycket bättre än vad vi gör.
 
Mina sötnosar :)

Kommentarer
Postat av: Maritha

Så härligt ni har det! Och så fina bilder... Om du vill har jag recept på superenkel jättegod vinbärskaka och fler "lura-i-barn-grönsakertips. Fast det är du ju redan så bra på :)

Svar: Jag tar gärna fler "lura-i-barn-grönsakertips" :) Jag kör ju oftast på med samma, kan vara roligt med några nya varianter :)
Skurtan

2012-08-17 @ 09:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0