Fjärde advent!



Alla paket är inslagna och jag ligger i sängen före 23.30. Måste vara nåt slags rekord! Annas brukar jag, som jag tidigare skrev, alltid sitta uppe halva natten mot julafton och slå in paket.
Ikväll har Tage och Jonas sett 2 filmer med "ett päron till farsa" och jag har grejat på med paket och tvätt. Jag tittade också lite på filmerna medan jag betalade räkningar, men tycker inte dom är lika rolig som far och son som satt och tittade på dom tycker.. :) Jonas har inte så många traditioner som han måste fortsätta med varje år (inte som jag. Jag tycker man måste göra vissa grejer på julafton varje år. Kommer nog aldrig växa ifrån det) :) Men en sak måste han alltid göra runt jul.. och det är att se Ett päron till farsa firar jul. Så den ser vi. Varje år. En gång per år.

Idag var vi och hängde med tomtarna i Långed :) Dom sprattlandes-, sjungandes-, dansandes- och vissa helt enkelt stillaståendes tomtarna. Och så fikade vi go'fika.

Näe nu ska jag ta och lägga bort telefonen och sova gott i min renbäddade säng! Imorn är det julafton!

Kommentarer
Postat av: Maritha

Med stigande ålder och olika livsförutsättningar har jag insett traditioners betydelse i stort och smått. Men att de också kan varieras, en del försvinner och nya kommer till. "Så har vi alltid gjort" är ofta bra men kan också bli till kanske outtalade krav, därför att man inte vågar ifrågasätta.

2012-12-27 @ 15:59:44
Postat av: Lina

Hahahahaha vilken jobbig tradition!!

2012-12-29 @ 11:46:53
URL: http://joraseatteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0