Julpyssel och pepparkaksbak

Idag har jag, Lina och barnen julpysslat. Vi har tillverkat smällkarameller, julkort och tomtar. Vissa var mer pysselsugna än andra :) Sen åt vi tomtegröt till lunch tillsammans innan det var dags för Lina att bege sig till jobbet.
När hon hade åkt satte vi andra igång och bakade pepparkakor. Vi bakade Mamma Mu, giraffer, Kråkan, dinosaurier, krokodiler m.m.


Sen hade jag så bra barnvakt när jag var själv med alla 5 barnen. Angelina tog så bra hand om Max :) Haha hon är så vis den 8-åringen! När vi sitter och bakar färdigt det sista efter att dom andra tröttnat på baket och sprungit iväg klagar jag lite för mig själv att dom andra levde om så mycket, säger hon -Ja ja, så kan det vara med barn. Och sen när hennes småbröder bråkar med varandra säger hon -Så brukar det vara. Först bråkar dom, sen blir dom vänner, sen bråkar dom igen. Det är inte så mycket att göra, sånt styrs bara av känslor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0