Suck

Jag är så trött såå trööött!! Jag borde väl vila nu, men Max har haft några dagar nu då han sover väldigt korta stunder åt gången, så jag hinner knappt lägga mig ner så vaknar han igen :( Förut kunde han sova 3 timmar i stöten på dagen, men nu kanske en halvtimma om man har tur. Och samma på natten (därför jag är så trött!) så vaknar han mycket oftare än vanligt. Han är ju inte vaken länge eller blir ledsen eller så, men det är ju jobbigt att inte få sova så många timmar i sträck..
Vet inte om det beror på att han har börjat få smakportioner, att hans mage blivit konstig. Eller att det är svampen i munnen hans som vi inte får bort, som stör honom. Eller om det bara är nån dum tillväxtperiod (dum för att den stör sovrutinerna alltså). Hur som så är jag trött!
Det är så jobbigt att aldrig få sova ordentligt. Man känner sig inte som sig själv.. Orkar inte med lika mycket, blir lättare känslig och sånt. Sen att Theo har kommit in en 3-årstrots underlättar ju inte heller!

Näe, nu ska vi inte vara sånna (även om man måste få vara det också ibland!) Idag ska vi in till Umeå, hämta upp Jonas efter jobbet. Göra lite ärenden. Sen så är Jonas ledig imorgon, så då får jag hjälp med allting. Då behöver jag inte sköta hela husshållet själv (när man är dödstrött, har en bebis som inte sover så mycket, har en 3-års trotsig pojke, och ska göra alla hushållssysslor själv eftersom Jonas kommer hem kl,18 varje dag så är det ju inte så mycket mer för honom att göra/hjälpa till med) så då har jag nånting att se framemot!

Tack för att jag fick lätta hjärtat lite. Nu känns det bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0