Lekar

Ja idag var jag som sagt och hälsade på på mitt jobb. Det är alltid lika svårt att få med mig Theo hem, eftersom jag har ju ett sånt roligt jobb. Finns ju så mycket leksaker och grejer där! Han hinner ju inte utforska en hundradel av allt som finns där (det är sju avdelningar på min förskola, så ni kan ju bara tänka er hur mycket det finns där..!) Men eftersom vi skulle till Hanna sen, så gick det lite bättre att få med mig honom, han var ju så taggad på att leka med bilarna som finns hos henne :)

Han har så härliga lekar nuförtiden, mycket fantasi och innehåll i lekarna. Nu har han börjat med att han ska ha på sig sina nya armbågsskydd och mössa inomhus, så att han (enligt honom själv) inte ska slå sig när han springer. Sen springer han iväg en sväng, kommer tillbaka till mig och så kan han säga något av följande om man frågar vad han gjort:
-jag sprang loppet. Jag vann inte. Nu måste jag springa igen! Hej då!
-jag gick hem till Mjösjöby till mormor och morfar och lekte med leksakerna.
-jag var hos Anna och Marcus. Jag pratade med Marcus bara.
-jag köpte lakrits på den stora Maxi affären. Nu ska jag köpa pengar åt dig, hej då!

Här har han nån lek där han bor i avbytarbåset på hockeyplanen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0