Snö snö snö

Dagens träning har bestått av snöskottning..! Och av att dra Theo på bobben runt kvarteret på oplogad väg (ja alltså jag småsprang den större delen, annars hade det väl inte varit lika jobbigt)
Gunvor var här en sväng idag innan hon skulle jobba på Tobiasgården. Hon kollade in Theos nya kök, fikade (riktigt fika alltså, inte från Theos kök) :) och så myste hon med Max.

Åhh vad Jonas skrämde mig imorse..!
Theo gick ner före oss och satte sig vid köksbordet och byggde med lego. Sen så började  han gråta och sa att han slog huvudet (när han skulle gå ner under bordet och hämta upp en legobit som han tappade) Så då gick Jonas ner för att kolla hur det hade gått.
Då hör jag hur han säger -Aj aj aj, det där ser inte bra ut!
(Va?! tänker jag, det lät ju inte så allvarligt, han slog väl bara huvudet lite på väg upp från under bordet?)
Han fortsätter -Det där ser inte alls bra ut! Oj oj oj!
(Men, tänker jag, vad har hänt då?! Har han slagit upp ett hål i huvudet eller? Säg nåt om vad som har hänt då!)
Så säger han tillsist -Det där var mycket snö! Den plogkanten kommer bli riktigt jobbig!
Alltså var det ju bara snömängden han pratade om!! Jag hann ju bli orolig ju!

Du och jag brorsan! Jaa, du och jag.

Det är dock inte alltid uppskattat att storebror vill mysa..

Å-åka sparklåda..

Theo leker nöjt med sitt nya lego :)

Imorgon ska Jonas jobba för första gången efter julledigheten. Tråkigt tycker vi alla! Men men, vi får försöka roa oss utan honom. Det går ju bra det också, det är ju bara inte lika roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0