Skotta skotta skotta

Oj vad jag har skottat idag! Det var väl inte så super mycket snö på garageuppfarten idag, men den var tung och blöt. Alltså ganska mycket var det ju, men ändå överkomligt eftersom vi höll efter så bra igår och skottade flera gånger.
Men plogkanten som kom idag var inte nådig!! Kortet här nedanför visar att den var minst ett huvud högre än Tyr!
Men när plogbilen kört en gång till så blev den lägre, men istället djupare (det var ju ändå samma mängd med snö)
Jag vet inte hur länge jag var ute och skottade, men drygt 1,5h iaf. Men det skulle väl ha tagit dubbelt så lång tid om inte David hade varit så snäll och hjälpt mig! Han tog det som var kvar inne på gården medan jag tog plogkanten. Jag är honom evigt tacksam!
Men barnen hade roligt ute i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Så mysigt med snö! Här nere på västkusten är det barmark, gröna gäsmattor, blåst och regn! =(

2012-01-03 @ 17:20:49
URL: http://www.jossanikarlstad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0