Rensning

Idag har jag haft besök/hjälp av bästa svärmor! Hon och Theo rensade och la ut ny jord i jordgubbslandet. Så nu är det finare än nånsin hos jordgubbsplantorna :) Tack så otroligt mycket för hjälpen Gunvor!

Medan dom jobbade på där, så jobbade jag på med svartvinbärsbuskarna. Jag hann nästan göra 3 av 4 färdiga, så imorn tar jag det sista sen kanske dom klarar sig 5 år till då :P
Orensad buske..

...rensad buske. Lite skillnad va?!

Före..

..efter. Det är alltså buskarna längst ner mot gärdsgården (japp, jag fick googla ordet för att få till rätt stavning..) som jag tagit nu. Dom som är närmare är krusbärs -och rödvinbärsbuskar och dom var inte lika stora och risiga så dom gör jag nog inte så mycket åt just nu..

Sen på eftermiddagen hängde syster och barn här i solen. Mycket trevligt! Med både sol och syster :)

Tack för kvällsfikat Gunvor! Dom var jätte goda, synd att dom tog slut så fort bara :)

Kommentarer
Postat av: Josefinj

Så fint det blev efter rensningen =) Bullen såg god ut!

2012-05-24 @ 10:50:24
URL: http://www.jossik.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0