Nya bilen!

Idag har jag jobbat 8-19.30 (och slängde i mig en filtallrik till middag under en kvartsrast). Men vet ni vad, det känns helt ok ändå.
Av två anledningar.. 1, den här veckan är otroligt lugn jämfört med förra veckan. Imorn och på onsdag slutar jag 16, på torsdag slutar jag 14 och på fredag 16.30. Skönt! Och 2, ikväll när jag körde hem, var jätte trött och lite förkyld så körde jag ändå hem med ett leende på läpparna (På riktigt alltså, jag satt och körde med ett leende på läpparna) :) Eftersom jag körde våran nya bil! 
Sånt som folk säkert tar för givet, blev jag så himla glad för. Tex, när jag torkade rutan från all smuts som kom upp från dom mötande bilarna, så försvann allt! Och rutan blev jätte ren! Så då blev man inte bländad av dom mötande bilarnas lampor! Och mina lampor.. Fast vi inte har extralysen än så såg man himla bra med mina lysen! Både åt sidorna och framåt! Och sen att man inte måste parera med ratten när man bromsar, alltså den gamla drog jätte mycket åt sidan när man bromsade så man var tvungen att parera så man inte åkte ner i diket och sen när man släppte bromsen var man tvungen att vara beredd att parera tillbaka igen. Och sen det här med att värmemätaren fungerar så att man inte behöver vara orolig att den ska koka utan att man ska märka det för sent.. och att den inte läker olja.. Jaa men jag kan komma på många anledningar varför jag körde hem med min mya bil med ett leende på läpparna! :D
 
Bilen då..
Så ser den ut. (har inte tagit något kort på den än, så det här är förstås inte våran bil, men den ser likadan ut)
En Toyota Avensis -05 är det. Undrar ni nåt mer om den får ni höra av er till oss för mer än så orkar/tänker jag inte skriva om den här.
 
Jag tycker personligen att det är en jätte ny bil! Vi har ju bara ägt äldre bilar innan (den senaste var från -97). Men folk på jobbet tar ner mig på jorden och säger att det är ju inte alls en ny bil.. En bil är ju inte 7år gammal, den är ju nyare än så.. Men jag väljer att inte lyssna på det örat och kör min jätte nya bil med ett leende iaf! 
Jag kör ju faktiskt 8,4 mil varje dag så jag tycker jag förtjänar att få köra runt i en hel bil som man kan lita på :) (nu är det ju faktiskt ingen som har påstått nåt annan heller men..)
 
God natter på er skatter!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du förtjänar absolut att få köra en "ny" bil. Fortsätt att le och må gott ;)

2012-11-12 @ 22:46:24
Postat av: Lina

Håller med mamma.. hoppas du får ha den där känslan av att uppskatta läänge :D

2012-11-13 @ 21:27:08
URL: http://joraseatteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0