Om att tycka synd om sig själv..

Idag har jag tyckt synd om mig själv..
Det har varit en sån där dag, ni vet.. Fast det var lite barn på jobbet så var det stressigt ändå (man ska hinna göra så mycket som man inte hinner med när det är fulla barngrupper och så slog vi ihop alla 7 avdelningar på slutet, så då blev det lite väl intenstivt en stund..), jag slutade sent och när jag äntligen tog mig iväg så såg jag att jag hade punktering på ett däck så det var bara att ställa sig i regnet på parkeringen och byta däck, sen så hade jag varit jätte hungrig hela dagen då vi fick halvkall blaskig pyttipanna till lunch, så hela vägen hem när jag körde i regnet och knappt såg nåt (pga av dom mötande bilarnas lampor bländade i regnet) så tyckte jag så synd om mig själv. Och så visste jag att jag skulle vara själv med barnen ikväll då Jonas och Tage skulle på hockey och Maritha se på bio, så jag såg framför mig en bråkig Theo och en gråtig Max och en trött och slut mamma..
Men efter jag äntligen hade fått äta middag så klädde jag och barnen på oss regnkläderna och gick på affären för köpa gotta till kvällen. Nu har jag och Theo suttit och myst, ätit gott, spelat och lyssnat på böcker på surfplattan. Det har varit lugnt, skönt och mysigt hela kvällen och alla vi 3 har varit på gott humör! :) Så kvällen slutade på bästa sätt trots den skräpiga dagen! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken tur att det blev så bra till slut :)

Svar: Ja men visst var det! :)
Skurtan

2012-11-02 @ 21:37:07
Postat av: Maritha

Ja, det var verkligen synd om dig först. Och så vi andra, som bara tänkte på våra egna nöjen :)

Svar: Men det är klart att ni skulle få tänka på era nöjen! :) Det var bara synd att min dag skulle vara så skräpig där ett tag.. Men sen slutade den ju bara bra så.. slutet gott allting gott :)
Skurtan

2012-11-04 @ 22:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0