1års-kalas

Så. Nu är det färdig kalasat för i år!
Ja, alltså att vi har haft färdigt med kalas. Några till kalas att gå på har vi kvar innan året är slut :)

 

På förmiddagen var det fullt ös med kusiner och släktingar här. Med våra barn och jag och Jonas inräknat var det 10st barn och 9st vuxna. Åldrarna på barnen var 1, 1, 2, 2, 3, 3, 5, 5, 6 och 7 :) Typ.. Alla har inte fyllt riktig än, men har en dag (Lee) nån vecka (Ellie) eller nån månad (Tilli) kvar.. Men trots många barn så gick det bara bra! :) Det är ju så kul för alla barn att träffas! Och sen att få äta tårta och godis och ha skattjakt gör väl inte saken sämre :) Dagens huvudperson däckade innan gästerna åkt hem. Han somnade i vagnen mitt i allt stök och bök :)

 

Sen på eftermiddagen var våra kompisar med barn här. Med oss inräknat blev det då 5 barn och 5 vuxna. Där var åldrarna på barnen 1, 1, 2, (snart) 3 och 3. Lite lugnare men lika trevligt :) Den gången var det Theos tur att bli trött innan gästerna gick. Han kom till mig och sa att han ville sova, hela natten. Så han gick och hämtade pyjamas och tog på sig, vi borstade tänderna sen sa han god natt till gästerna som var på väg att gå så gick Jonas och nattade honom :)

 

En mycket intensiv, trevlig, smaskig, fartig, högljudd och social dag! Kul att få träffa så många människor som vi har kär på en dag :)

 

Imorn blir det att bara ta det lugnt. I alla fall för mig och barnen. Jonas ska på hockey på dagen så då tar vi oss ingenstans så vi har inget annat val än att ta det lugnt :)

Jag ska i alla fall ladda över korten från dagens kalasande imogon. Tills dess bjuder jag på ett kort som jag snodde från Nadja. Det är kön till godisjakten där hon lyckades få med alla barn (som stod i kön alltså. Max var den enda som saknades men han var nog och lekte någon annastan..) Ser ni så fint dom står i storleksordning :)

 

Snart börjar SNL. Nya avsnitt vet ni va? Vi får dom samma vecka som dom sänds i USA. Japp. Man kan tjuvtitta på dom redan på tisdagen på kanalnioplay. Dit kommer dom då dagen efter dom visats i USA. Japp. Men då är det inga musikframträdanden eftersom dom inte hunnit få musikrättigheterna. Tyvärr. Men japp, nu vet ni också allt det. Tack och hej!

 

Uppdatering: Nej men självklart, bara för att jag taggar för det så var det ett gammalt avsnitt..! Det var för bra med nya avsnitt 2 veckor i rad. Ett tredje vore väl för bra..


Kommentarer
Postat av: jimmy

tycker Ellie hade bra tajming då hon knatade runt, bra ställe att ställa sig på också...=)

2012-10-07 @ 00:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0