Vilken dag..!

Idag var en sån där dag.. ni vet.. 
När jag kommer till jobbet visar det sig att det går inte att få tag på en enda vikarie i Umeå. Så vi jobbade en man (kvinna) kort idag. Vilket kan bli lite lätt stressigt.. (vi var alltså 2 personal på 15 barn) och så har vi några nya inskolningar (ettåringar) som inte är riktigt trygga än (vilket innebär dom är ledsna till och från) Meen, som tur var är vi ett stort hus (7 avdelningar) så vi fick lite hjälp och några av våra barn fick gå över till andra avdelningar och äta lunch hos dom.
 
Och självklart har jag varit super trött idag. Känns som jag knappt orkat hålla uppe huvudet.. Knappt orkat med mig själv.. och då har det ju självklart varit massa extra saker, små och stora.
 
Sen när jag kom hem så kom jag på att jag var tvungen att hämta paket i Nordmaling (ja men visst får jag mycket paket nuförtiden :) Det som jag fick nu och det förra var från Buzzador. Visar vad det var en annan gång) Så jag tog med mig Theo för att få lite sällskap och åkte dit. Vi lyxade till det och åt middag på Frasses och gick sen och handlade på Ica (bilen stod då hela tiden på Icas parkering, då Frasses ligger så nära) När jag går där bland kylvarorna så kommer det en personal och frågar om det är min röda Ford och säger att en man vill prata med mig om den. Mycket förrvirad går jag och pratar med honom. Så här löd vårt samtal (tänk er att han snäste lite i det mesta han sa. Han hade en lite otrevlig ton och lät lite som att han var sur på mig)
Mannen- Du har varit och handlat länge du..!
Jag- Öh..? Näe jag var först och åt på Frasses.
M- Det verkar som du har otur med din bil..
Jag-??
M- (allt det här sa han i ett svep så jag hade inte en chans att säga nåt) Verkar som den blivit påbackad några gånger.. Och jag backade på den nu. Min kofångare stötte in i din. Jag har skrivit mitt namn och nummer här. Hur vill du göra, vill du ha kontant betalning nu?
Jag-?? va?? Men jag vet ju inte hur skadan är, jag kan ju inte säga nåt om det nu! Det måste jag ju se först.
M- Då går vi ut och tittar då.
Jag -Men nej det går ju inte just nu, jag håller ju på att handla, jag har matvarorna och mitt barn i vagnen.
 M- Nej precis. det går ju ändå inte att göra nåt åt det ikväll. Jag lämande mitt namn och nummer. Okej. Vi gör så.
Och sen gick han..!?!
 
Jag stod kvar där förvirrad och förstod inte riktigt vad som hade hänt..!
 
Det var i alla fall stora sprickor på sidan på kofångaren. Och nån liten bit hade fallit bort. Så det var skador som måste fixas. Alltså, alla kan göra misstag det säger jag inget om (att backa på en bil, som stod där det var jätte lite bilar, så hårt att det lossnade bitar och sprack rejält) Men han kunde ju ha varit lite trevligare! Inlett med nån ursäkt eller bara inte låtit så sur och otrevlig..!
(Fortsättningen följer på den historien när jag vet mer vad som händer och sker)
 
Sen när jag kom hem så var jag tvungen att baka en kaka som jag lovat bjuda på på jobbet imorn. Men den var ganska lös när jag tog ut den ur ugnen, så jag hoppas den inte bara är en smet nu..! Den står på avkylning i garaget nu, så spännande fortsättning på hu det gick med den kommer också en annan gång.
 
Näe nu är snart den här dagen slut, yey! :) Imorn är det fredag! Och den dagen kan ju bara bli bättre! :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som en tuff dag, hoppas morgondagen blir bättre.
Jag har också fått 2 Buzzadorpaket på kort tid nu, om vi fått olika saker så kanske vi kan Buzza varandra? Jag har fått schampo och juniormjölk.

Svar: Jorå, denna dagen blev lite bättre iaf :)Jag har också fått mjölken (Nan) men inget schampo utan Air Wick doftpinnar. Så det kan vi Buzza :)
Skurtan

2012-09-20 @ 22:39:14
Postat av: Martina

Men gud vilken knäpp gubbe!! Han måste ju varit i chock eller nåt...

Svar: Ja men jag vet inte hur länge hans chocktillstånd varade då han sa att han väntat så länge på mig.. Det borde ju ha hunnit släppa kan man ju tycka.
Skurtan

2012-09-21 @ 10:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0