Regn

Alltså.. Det här regnet som pågår för fullt här ute nu..
Visst, det är bra för då tinar det snabbare. Det håller jag med om. Meen, i mitt yrke just denna årstid så gläds jag inte så mycket åt regnet! Med 18 barn mellan 1-5 år som ska ut minst en gång per dag (vi försöker helst vara ute 2 gånger per dag) och nu när det fortfarande är snö ute och med regnet så ska både overaller och galonbyxor bökas på med. Sen när man ska in.. Genomblöta barn, inte bara galonbyxorna som är blöta. Byta byxor och sockar på dom flesta, in i torkskåpet med allt. Ut med det som redan var där och försöka sortera ut allt på rätt hylla (därför är det ju en stor fördel när kläderna är märkta!) vända blöta äckliga galonvantar ut och in så dom torkar. Osv osv..
Meen.. Barnen har ju roligt med allt vatten i alla fall! Och det är ju det som är huvudsaken! :)

God natter mina skatter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0