Advent

Åh vilken härlig/julig helg det var :) Jag och barnen var som sagt i Mjösjöby från fredag till lördag. Sen på lördag förmiddag åkte vi, mamma, pappa, lina och barnen till olofsforsbruk för den årliga julmarknaden. Lika mysig som vanligt, men tråkigt att det var lite mindre grejer än förra året. 






Sen åkte vi allihopa till Norrfors för att äta julbord. Det var jätte gott och trevligt. Fanns en lekhörna för barnen t.o.m vilket ju var perfekt :)  

Sen på söndagen kom Johanna, Tobias och barnen hit. Tobias skulle hjälpa till med elen till rummet uppe som vi håller på med. Och så fick jag hänga med Johanna och så lekte barnen med varandra. Men sen var jag tvungen att åka lite tidigare än dom eftersom jag och Theo skulle till Nordmaling med lina och lyssna på adventskonserten som mammas kör hade. Fin sång med fika efteråt och så hann vi prata lite med några släktingar :)

Imorgon är det adventsfika på barnens förskola. Då ska barnen sjunga och sen bjuds det på frukost, sen är det allmänt mingel.  



Äntligen snö!! Barnen ville gå ut innan frukosten för att få leka i snön, men dom fick snällt vänta tills dom hade ätit frukosten färdigt. Åh så härligt att slippa den där isen och det trista vädret som har varit. Nu känns det ju mycket roligare att vara ute igen. Hösten är härlig med fina färger och mer soltimmar och vintern med det fina vita, men det som varit nu.. Bara mörkt, is och svart, typ. Inga fina färger, inget ljus. I och för sig så har soluppgångarna när jag kört till jobbet varit väldigt fina.. Jag vill ju försöka se nåt positivt med det mesta, så det är väl det då. Men annars finns det inte så mycket positivt med den senaste periodens väder..

Igår tog vi fram det mesta julpyntet. Det är lite kvar att ta fram.. Men vi tar det lite pö om pö :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0