Onsdagskul

Jag är nyss hemkommen från den trevliga bowlingkvällen med Johanna och Linda. Kul att lyxa till med en rolig aktivitet så här mitt i veckan! Och alltid lika roligt att träffa dom gamla goda vännerna! Det märks att vi inte träffas så ofta då vi alltid har lika mycket att prata om och uppdatera oss med om varandra :) Men samtidigt är det den här sorts vänskapen då det ändå känns som att det bara var nyss som vi träffades sist :) Men åtminstone 3 ggr /år ser vi ju till att styra upp träffar iaf. 

Innan bowlingen åt jag buffé på Eastern Palace med Hanna och Milla. Då jag både hade en proppfull tallrik med kinamat och en med sushi så utbrast Milla -Hur mycket ska du äta egentligen Inga-Maj?! Jag försökte kontra med ett -har din mamma inte lärt dig att man inte kommenterar vad folk äter?! Men sen insåg jag att, det gör ju hennes mamma också hela tiden.. Kommenterar hur mycket jag äter alltså :) Men stolt kunde jag visa sen att jag hade faktiskt ätit upp allt som jag tagit för mig :)

Åhh det är så tråkigt nu att all snö försvinner! Regn och plusgrader.. Hur kul är det liksom. Ishalkigt och stora vattenpölar.. Skit tråkigt! Nu är det sådär tråkigt för barnen igen att vara ute.. Kan inte åka pulka pga ingen snö. Kan inte gå omkring på gården pga is och sjöar.. Och så blir det så mycket mörkare när man ska köra bil och ingen snö lyser upp på sidorna. Och regnet som gör att man inte ser nåt när man får möte i mörkret utan blir bara ännu mer bländad.
Vi som ska ha luciafirande ute imorn. Nu får föräldrarna ha stövlar och hjälm på sig. Brukar ju vara så effektfullt med att fira lucia ute i den vita snön med stora dalande snöflingor som sakta faller ner.. Nej nu måste vi fram mer paraplyna.. Hörde att det skulle vara plusgrader i flera dagar.. Skit tråkigt I tell you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0