Sjukdomar

Nu börjas det lite smått med sjukdomarna även här. Jag kan inte förstå hur länge vi har klarat oss..!
På jobbet har både barn och personal alla varit sjuka i omgångar (hos oss har det gått/går det svinkoppor, förkylning med feber och halsont, magsjuka, någon har dubbelsidig öroninflamation osv) På barnens förskola går det väl lite allt möjligt också, och bara det att Max har gått 1,5 månad på förskolan nu (det är ju inte ovanligt att man blir sjuk direkt då man får alla möjliga baciller och är nästan borta första månaden..) Men nu först så fick Max feber. Han hade lite feber idag när jag kom hem och fick väl lite mer under kvällen, men inte så jätte hög feber ändå.. Och Theo är också förkyld, dock ingen feber (än) med snorig, hes och som vanligt hosta. Han får ju alltid så jobbigt med hosta när han är förkyld. Är ju jobbigt för honom när han inte får återhämta sig ordentligt på natten utan han hostar då mest bara..
Jag har hittills klarat mig, väntar nu bara på att jag ska åka dit också. Jag kollade min sjukfrånvaro i höstas och jag tror att det var två dagar under hösten som jag var hemma. En gång var det pga nacken och den medföljande huvudvärken som alltid finns där, men ibland är outhärdlig.. Och den andra gången, eller vänta.. den andra gången var jag hemma med barnen då Jonas var för sjuk för att ta hand om dom själv (han var pappaledig). Men eftersom jag inte blir sådär toksjuk så det bara bryter ut och sen försvinner, så kan jag istället vara lite halvförkyld men inte så mycket att jag måste vara hemma, men istället är det kvar jätte länge. 
 
Blandade bilder:
 
Mina <3
 
På väg till Mjösjöby
 
Mys med mina föräldrars katt :)
 
Det jag och barnen roade oss med förra tisdagen..
 
Störst och minst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0