Skulle vilja skriva om..

Åh.. jag har ju så mycket att skriva om nu egentligen.. Men borde ju gå och lägga mig!
 
Jag skulle vilja skriva om den trevliga 30-årsfesten vi var på i lördags, där Johan Parkén bjöd på mat och dryck på bygdegården och Gunvor var så snäll och barnvaktade barnen..
Jag skulle vilja skriva om hur otroligt jobbigt det är på jobbet nu med jätte mycket småbarn (7st 1åringar, 3st 2åringar och 8 barn mellan 3-5år, på 3 personal) och då det är inskolning på inskolning och när nån liten är ledsen så smittar det av sig på flera andra, så man ska hinna trösta, ge närhet och trygghet, leka med och hjälpa dom större barnen, hinna med att klä på och klä av ytterkläder, byta blöjor och söva ner alla små, hinna ta ut raster (vilket vi inte hinner alltid) och sen bara känna hur hopplöst det känns när man inte hinner med allt praktiskt man skulle gjort och alla aktiviteter man skulle vilja planera och dokumentationer man skulle vilja göra även om det ofta händer att man jobbar över.. (oj, jag skrev ju jätte mycket om det ändå!)
Jag skulle också vilja skriva om att nån körde in i mig idag på väg hem från jobbet..!! Jag stod stilla och väntade på min tur att få köra ut på Tegsbron på väg från Grubbe då hon bakom mig trodde att det var dags att börja tokgasa, så hon körde in i mig så hårt att kofångaren sprack sönder och det blev ett stort hål! På min nya bil! Så nu måste jag ha kontakt med försäkringsbolag igen! För att nån har förstört min kofångare igen! (Förra gången var det ju på Forden för bara några månader sen)
Jag skulle vilja skriva om hur bra det går på Max inskolning! Nu väntar vi bara på att det ska komma ett bakslag, när han inser att han faktiskt blir lämnad och vi går iväg.. Men som sagt, hittills har det gått bara bra och lämna.
 
Men nu skriver jag bara om att jag ska gå i säng istället :P

Kommentarer
Postat av: Maritha

Nej,så trist med bilen! Men plåt/kofångare finns det gott om. Hoppas DU klarade dig oskadd. Bli-påkörd-bakifrån-med-låg-hastighetsolyckor kan ge nackskador. Så roligt att det går bra för Max på dagis. Han känns så stor plötsligt :)

2013-01-14 @ 23:11:10
Postat av: Lina

Just det, nackskador, dokumentera dem!!

2013-01-16 @ 23:54:01
URL: http://joraseatteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0