På väg!

I lördags var min familj och lina och barnen i Mjösjöby. Där hade min kusins fru (Sara) öppet i sin loppis/lanthandel där hon sålde mycket och billigt. Jag och Lina passade på att köra fyrhjuling, Anna och Marcus tittade förbi och så gjorde vi det man gör som mest när man är i Mjösjöby, hänger.
Igår (söndag) gick hela dagen åt till att tvätta, packa, städa upp ute, ta bort poolen och packa in i bilen. Eftersom idag (nu!) är vi på väg ner till Dalarna. Vi har passerat Sundsvall och bytt chaufför, så nu kör Jonas. Vi stannade på Birsta för en bensträckare och för att äta lunch. Resan so far har bara gått bra. Nöjda barn har antingen sovit, ätit medhavd matsäck (äppelbitar, banan, russin och lite godis) eller spelat DS. Nu får vi se hur fortsättningen går..

I år är första året på 10-11år som vi åker ner som vi inte ska till Rättvik utan till Mora. Tage och Maritha har flyttat till ett radhus i Mora och det ska bli jätte spännande att se hur dom bor :) Kul att se mer av Mora också, då vi inte varit där så mycket.

Edit: det går inte så bra att publicera inlägget.. Så nu har vi hunnit till Hudiksvall också :)
Edit igen: det går fortfarande inte att uppdatera.. Så nu är vi i Bollnäs..
Sista edit: nu är vi framme!

Som vanligt när jag bloggar från mobilen så kan jag inte skriva text till bilderna och inte heller bestämma i vilken ordning bilderna ska vara då det blir lite random efter jag postat inlägget..
Så.. Jag skriver vilka bilder jag lagt upp så får ni gissa vilken text som passar till vilken bild.. :)

På fredagkväll efter vi varit på Nordmalingsmarknaden så gjorde vi sushi-middag. Max tyckte det var jätte gott och Theo smakade det inte.
Theo har äntligen fått ett lasersvärd! Som han har längtat! Han köpte det på marknaden.
Theo har lärt sig skriva Max! Han skrev det bakvänt, men det är ju rätt bokstäver :)
Glad Max på Ikea äter lunch.
Tråkig syn när man kör in i Sundsvall.. Massa byggkranar och grushögar var det bara.

Trackback
RSS 2.0