Älg och bad

Imorse gick jag och Max och lämnade Theo på förskolan så att han kunde vara med på älgjakten. Väl på förskolan träffade jag Anna och Anna-Greta som båda två är mammalediga och bjöd med dom hem för lite kaffesällskap. 
Sen innan lunch gick jag och lillebror tillbaka för att hämta storebror och så tog vi med oss kusinen hem. 
När jag frågade hur jakten hade gått så verkade Theo och Tyr så nöjda, för att dom fick bullarna som var i älgens mage trots att dom inte var med och sköt den. Dom hade nämligen en egen lek när dom andra sköt älgen.. Dom satt och sköt träden istället :) 

Pojkarna cyklade lite när vi kom hem, medan jag gjorde i ordning lunchen. 


Sen pärlade, spelade dom lotto och ritade 

...tills det var dags att åka och bada. Det var lika roligt denna gång! Och det är ju så praktiskt att Theo klarar sig själv  :) Synd bara att Max blir så kall så fort annars skulle vi kunnat bada mycket längre.. Men han verkar vara som jag när jag var liten.. Även fast jag så gärna ville bada länge så blev jag så kall så jag kunde inte fortsätta bada :(

Ikväll har Jonas varit på hockey, på säsongens första hemma match för Björklöven. Jag och Theo försökte se honom på tv'n där matchen sändes men vi såg ingen Jonas. 

Näe, dags att sova! God natter mina skatter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0