Cykla

Anledningen att Max sov så dåligt kanske var att han var på väg att bli sjuk (det kan ju varit nåt helt annat också. Sånt kan ju vara svårt att veta) Men han fick i alla fall feber natten mot tisdagen. Så igår var Jonas hemma med barnen och idag har jag varit det. Idag har dock Max varit helt frisk (han hade ingen feber igår på eftermiddagen heller, men dom fick vara hemma idag också så Max fick en feberfri dag). 
Det har varit en sån mysig dag idag. Vi har:
... Lagt pärlplatta. 
Och:

... Lagt pussel. Och så lite annat som att rita och läsa och sånt, men allt fastnar inte på kort :) 
Vi har tittat på dom oroligt äckliga och otroligt många bananflugorna som samlats i skålarna med dom äckliga brygderna jag gjort. I köket är det två skålar och båda ser ut så här:

Usch bara! Dom förökar sig typ lika snabbt som dom dör. Så det fylls bara på i skålarna men det är alltid några och flyger runt över skålarna. 

Jag och barnen sällskapade också med Anna och barnen i Nordmaling idag. Där var vi på biblioteket och lämnade tillbaka och lånade nya böcker, vi fikade på Näslunds och så handlade vi. 

Men det största som hände idag var ändå att Theo knäckte koden... Han lärde sig cykla!! 
Han kunde det lite i slutet av förra sommaren, men denna sommar har vi inte fått släppa honom när han har tränat. Även om han höll balansen och trampade själv så slutade han helt om man släppte handen från honom. Han bara vägrat att försöka själv. 
Men idag tog han bara sats själv och trampade iväg! Sen for han fram och tillbaka och fram och tillbaka längs gatan med grannflickan ivrigt hejandes på. Hon var så glad att få sällskap :)
Jag vet inte vem av oss som var mest stolt över att han cyklade iväg själv, jag eller han :D

Imorgon är min lediga dag, men Theo ska ändå få vara på förskolan på förmiddagen då dom ska på älgjakt :) Theo spekulerade i om det skulle vara muffins eller kakor i tyg-älgen det här året eftersom det var bullar förra året :) 

Ikväll lånade jag och Max Linas cykel och for på en kort sväng. Stackars pojken har ju aldrig åkt på en cykel förut.. Så nu var det dags tyckte jag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0