Helg i Mjösjöby

Det är som en härlig torsdags aktivitet vi har börjat med. Nu för tredje torsdagen i rad var vi och badade i Nordmaling. Den här gången var också Jonas med och Theo var så stolt över att få visa att han klarade sig själv i vattnet (med flytdynor förstås) och hoppar och dyker från kanten. Vi hade tagit med pyjamas till barnen som vi tog på dom efter vi hade duschat och kvällsfika som dom fick äta i bilen. Sen var det bara att lägga i säng dom när vi kom hem. Mycket mysig, rolig, enkel och billig aktivitet! :)

Så här såg det ut förra söndagen när jag  kapade grenar från vår stora mandelpil



Igår (lördag) röjde jag bland det. Sågade upp och la grenar och pinnar i en hög (som man kan elda med sen) och kvistar och blad i en hög: 



Efter jag röjt och ätit lunch så tog jag med mig Theo till Mjösjöby där vi har sovit i natt. Lina och barnen är också här. Igår så var vi allihop och röjde i farfars hus (det är ju faktiskt mamma och pappas hus nu, men det är ju svårt att vänja om sig att kalla det nåt annat!) 

Nu har vi druckit morgonkaffet här och snart ska vi sticka till "farfars" hus och fortsätta röja (+köra minicross och fyrhjuling..) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0