Förtydligande

Jag måste visst göra ett förtydligande för inlägget där jag skrev om meandi-kläderna..

Det var ju så att jag skrev :"Så det är värt att lägga lite mer pengar för kvalitén, bra arbetsförhållanden för dom som tillverkar produkten och Öko-tex certifierade kläder. Tycker jag iaf!" 

Sen fick jag en kommentar om att det är ju inte alla som har extraslanten att lägga på att det ska vara ekologiskt och att det kunde uppfattas som kaxigt att skriva så. 
Men alltså.. Jag tänkte ju förstås bara utifrån min egen ekonomiska situation. Utifrån i vilket läge just jag är i och vilka prioriteringar just jag gör! Nog vet väl jag att alla är i olika ekonomiska situationer. Att det finns dom som inte har råd att göra dom valen. Och så finns det dom som helt enkelt prioriterar att köpa massa massa saker istället för färre men kanske som då i det här fallet, dyrare saker. 
Jag, med min barnskötarlön plus att jag bara jobbar 80% har ju förstås inte så mycket pengar, men jag väljer att tänka/göra så här. Men som sagt, sjävklart förstår och vet jag att alla inte har den ekonomin att kunna tänka/göra så. 
Det jag skrev och tänkte var helt utifrån mig själv bara. Utifrån mina förutsättningar. Tänkte att man skulle förstå det.. Men nu vet ni i alla fall!

Tack och bock!


Kommentarer
Postat av: Malin

Och tänk så bra att det finns de som tar sig råd att köpa bra kläder så att det sen finns sådana kläder att tillgå på begagnatmarknaden för de som inte har möjlighet att sträcka ekonomin till att köpa dom nya :)
Trist med sådana där pikande kommentarer:(

2014-04-03 @ 22:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0