Sjukdomar

I tisdags efter att jag fått in Theo från skridskoplanen för att äta lunch och middag så begav sig hela vår familj ut på planen igen. Och den gången så åkte vi skridskor alla fyra :) Jag har typ inte åkt på kanske 6 år.. Men det gick bara bra i alla fall! Max stod en stund på skrillorna men var som jag skrev tidigare lite hängig så han och Jonas gick hem tidigare även denna gång. 
Sen på kvällen efter barnen somnat men jag och Jonas var vaken, så vaknade Max av att han hade jätte ont i örat. Och när vi också gått och lagt oss så vaknade Theo med lite feber och ont i halsen. 
Jag är inte helt förvånad då kusinerna varit sjuka tidigare (dock för ett bra tag sen) och att det går lite olika sjukdomar , så har jag bara väntat på att vi också ska drabbas. 
Och som vanligt drabbas min familj mest och jag inte så mycket. 
Det är väl samma virus dom haft men på olika sätt. Max har ju haft problem med öronen mycket förut, så det satte sig mest där nu. Theo har mest haft problem med halsen, så han fick det plus feber. Och Jonas har också varit dålig. Men nu är alla snart helt återhämtade!
Igår (julafton) åt Theo typ inget och låg mest i soffan förutom när det var julklappsutdelning. Han var tvungen att dricka alvedon för att han hade värk i kroppen, feber och ont i huvudet. Men idag har han inte behövt alvedon, utan han har orkat varit på benen och lekt med sina nya julklappar :) 
Max blev inte lika påverkad utan har det mest jobbigt med hosta på natten. 
Så nu har jag haft 3 nätter med minimalt med sömn. Max hostar konstant och Theo har feberyrat. Så nu när det har vänt för dom på dagtid så hoppas jag också att natten ska bli bättre! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0