Barnfritt



Max där han trivs bäst. Sittandes på farfars fötter där han kör bil :) 
Farfarn åkte tillbaka till Mora och sambon i lördags. Så nu får Max klara sig tills i slutet av februari innan han får köra på hans fötter igen :) 

I lördags, efter att Max sovit eftermiddagsluren så åkte vi till Långed och lämnade lillebror. Vi körde förbi Nordmaling och köpte god mat och svängde sen förbi Mjösjöby och tryckte i oss några semlor och lämnade storebror där för att sen åka hem igen. 
För typ en månad sen planerade vi att barnen skulle sova borta den helgen. Först hade vi tänkt slå på stort och lyxa till det, använda lite julklappspengar och sova på hotell eller nåt. Men sen insåg vi att det skulle vara invigningen av kulturhuvudstads året 2014 den helgen så vi uteslöt Umeå, då det var typ 40 000 eller nåt sånt och hängde i centrala Umeå just den kvällen. Vi funderade ett tag på Ö-vik, men sen vann Jonas en hotellnatt (som man var tvungen att ta i Umeå) så då sa vi att vi sparar den tills lite längre fram och så var vi "bara" hemma istället. Vi åt go'middag (framför tv'n) :) spelade sällskapsspel och såg film. Och sen njöt jag av faktumet att få sova hela natten och morgonen oavbrutet. Äta frukost framför tv'n och bara känna lugnet. Sen började jag sakna barnen och längtade tills mina föräldrar skulle komma med storebrodern. Medan vi väntade så roade vi oss med att möblera om lite. Vi tog bort det vita vardagsrumsbordet och ställde dit kistan istället. 
Kistan som stått här.. 

..står numera här. 

Otroligt skönt att få bara vara vi ett dygn. Njuta av tiden tillsammans och få sovmorgon och så. Men vi konstaterade båda att det skulle ju vara jätte tråkigt utan barnen som kommer till oss på morgonen och myser. Och Max som verkligen tokmyser! :) Och det är ju nästan för tomt och tyst i huset när dom inte är här och härjar :) Våra älskade gullungar!!

I veckan har jag ingen ledig dag eftersom jag bytt då det var massa extra grejer imorn. Så istället jobbar jag 7.45-20 imorgon.. Men då har jag en vecka med två lediga dagar att se framemot istället! :) Vet ej än när den blir. Men ser framemot den i alla fall :)

Natteligott! 

(Mina föräldrars kattunge)
 

Kommentarer
Postat av: lina

Ser lite ut som att ni skulle köpt en ny soffa för att matcha det fina bordet? Hör av er när ni vill bli av med den gamla ;-)

2014-02-04 @ 05:12:54
URL: http://joraseatteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0