Mat

Helgen som var gick i matens tecken. 
På fredagen åt vi, som jag skrev tidigare, after work på Rex. På lördagen så firade vi min moster som fyllde 60 år, genom att äta på La Garage i Umeå. Det var jag, Lina, mina föräldrar, mina föräldrars syskon, 4 av mina kusiner och så fick Elias följa med (han är ju ett storbarn så han fick testa att vara med. Men han tyckte inte det var så spännande att vara där. Han satt mest och spelade på min telefon) :). Bara vuxna alltså (nästan) och på fin restaurang och allt :) Gott och trevligt värre!
På söndagen packade jag, mamma och linas kompis Emma in oss i Linas bil och så åkte vi till Lycksele. Där började vi att äta go' lunch på Knuten och sen besökte vi Skogsmuseét. Där tittade vi på skogsmaskiner och testade också att köra en (eller alltså kranen eller vad man ska säga) 




Det var eftersom världens bästa syster fyllt år vi var där. Hon är så duktig på att hitta på saker med sina nära och kära i samband med sin födelsedag. Ett föregående år bowlade vi och ett annat så var vi på Fortet. Jätte bra tanke det där! 

Jag tycker det är roligt med pyssel och så tycker jag det är roligt att fixa fint med paket. Så när jag skulle ha en låda till Linas present så tänkte jag att det är ju lika bra att fixa en egen!
Så jag limmade på ett färgglatt presentpapper på en kartong med lock. Och så limmade jag fast turkost silkespapper inne i kartongen som jag kunde vika över det som var där i. 



Imorgon är ingen vanlig dag, för det är Theos födelsedag. Hurra hurra hurra :)
Nu är nog första året han är riktigt förstående med det här med födelsedag. Innan så har han ju vetat vad det är och innebär såklart, men inte på samma sätt som nu. Han har haft nedräkning till födelsedagen. Haft koll hur många dagar det är kvar och vilken veckodag det är födelsedag och vilken det är kalas. Och att det är begravning på fredag. Förra året tyckte han såklart det var roligt med tvärtom-kalaset, men nu har han peppat på superhjältekalaset ett bra tag. Han har starka åsikter på vilka han vill ska komma. Förut så är det ju mest att jag har bjudit släktingar och våra kompisar så har han ju fått kompisarnas barn på köpet. Men i år ville han att hans kompisar från förskolan ska komma så han fick bjuda 3st därifrån. Sen så kommer 5st kusiner, så med han och hans bror är dom 10 barn och det tycker jag är absolut lagomt. 
5 år.. Kan ni förstå?!?! Stora killen! Shit pommesfrites! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men Maja, glömde du att Elias var med på Le Garage?

2014-02-25 @ 22:24:01
Postat av: lina

Så fint var paketet, tack!
Stort grattis till din femåring, känns helt overkligt att det var fem år sedan vi var mammalediga tillsammans! ?

Hipp hipp hurra på Theos födelsedag!!

2014-02-26 @ 05:17:35
URL: http://joraseatteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0