Semlor

Idag blev min lediga dag, som jag skrev om sist, alltså att jag skulle byta en sån. Så förra veckan var jag inte ledig nån dag, utan hade istället extra långa dagar med kvälls studiebesök osv. Men denna vecka så är jag då istället ledig två dagar (tisdag och torsdag). 
Så idag hakade vi på lina och barnen till Nordmaling. Elias och Theo skulle till tandläkaren. Theo skulle kolla upp en tand som han gjorde illa då Tage var här sist. Han klev på en spade och slog upp skaftet på tanden och så den blev lite lös och gör fortfarande lite ont. Dom tog en röntgenbild och kunde konstatera att så länge den inte blir en annan färg eller börjar göra mer ont så kan vi bara vänta tills den lossnar av sig själv. Så det var ju skönt. Det var ju nog svårt för dom att få ta bilden så jag kan ju bara tänka hur svårt det skulle vara att dra en tand.. 
Efter tandis var vi en sväng till Hälsocentralen för att kolla upp Theos hals, då han har haft stora halsmandlar, lite ont när han ska svälja och låtit lite "grötig" på rösten sen jul från och till. Men det var inga streptococcer utan troligtvis nåt virus konstaterades det. 
Efter dom besöken så var jag och Lina sugen på fika så vi stannade till på Näslunds innan vi åkte hem :)

Idag skrev Theo sitt första ord utan att jag bokstaverade eller hade skrivit ordet innan så att han kunde skriva av (båda dom grejerna brukar han annars göra) 

Jag håller på att förbereda lite inför kalaset som komma skall
Mer om vad dom ska vara till visar jag sen :) 

Nu i dessa tider så har vi såklart hunnit trycka i oss några semlor :)

Theo läste en golftidning för Max. Lagom spännande läsning kan en ju tycka..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0