Ledig dag med barnen

Åh vad jag uppskattar mina lediga dagar med barnen! Guld värt för själen att jobba 80%! Dock inte för plånboken. Den håller inte alls med mig om att det är så bra.. Men men. Nu var det ju inte den som bestämde det här upplägget. Det var ju faktiskt min sambo och jag som gjorde det och vi tyckte att det skulle bli bäst såhär :)

Det här är lite vad vi pysslat med idag:

Spelat Cars-memory i Theos om-möblerade rum. 

Klätt ut oss...

Klätt ut oss lite mer..


Och så lite till. 


Och tillsist somnat gott. 

Theo har också tjänat ihop lite pengar för att lägga till samlingen för Lego-Batman grejen som han ska köpa, då han hjälpte mig när jag städade. Han städade sitt rum, plockade upp allt från golvet på hela nedervåningen och städade handfatet. Allt på hans initiativ faktiskt. Då tyckte jag att han förtjänade ett litet bidrag. 

Barnen och deras farfar var också ut en sväng. Max brukar älska att gå ut. Jubla direkt man säger ordet, ut. Typ. Och aldrig vilja gå in när vi andra börjar gå in. Men idag blev han toksur när jag sa att han skulle gå ut. Märkligt tyckte jag. Tills jag insåg att det var ju för att hans farfar var ju kvar inne. Han vill ju bara vara med honom! Snäll som farfarn är så sa han att han kunde ju faktiskt gå ut och skotta lite och då ville Max såklart snabbt klä på sig! Sen när Tage skulle gå in blev Max toksur igen. Eftersom han ville ju stanna kvar ute, men ändå ha farfarn med sig! Han fick ligga och tjura på bron ett tag och sen kom han också in. Lilla Max som är så förtjust i farfar :) 

Kommentarer
Postat av: lina

Vi skulle fått jobba halvtid men fått betalt för heltid när barnen är små :)

2014-02-02 @ 07:16:10
URL: http://joraseatteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0