Önskelista

Idag i bilen på väg hem från Vännäs pratade jag med Theo om att han fyller ju snart år. Då sa han -det enda jag önskar mig när jag fyller år är att få fara på ett fik och fika vad jag vill! (Man kan tro att han är min son.. Och han sa faktiskt så. Ordagrant!) :)
Jag frågade då om tex mormor och morfar (hint hint) skulle säga eller komma med en lapp eller nåt, att han får åka med dom till ett fik och fika vad han vill, då vill han ha det istället för en sak i present. Och det tyckte han lät jätte bra!
Så då pratade vi om det att han har ju så mycket saker redan att man kan ju faktiskt önska sig att få göra nånting, inte bara en sak. Så vi kom fram till att det där med fiket var ju en bra grej att önska sig och tex att få fara med en kompis på bio (i så fall ville han fara med Tyr) var bra grejer att önska sig. Sen sa jag att det är ju helt ok att önska sig saker också, det finns ju vissa grejer han verkligen vill ha (nya figurer till Disney Infinity tex) Men sånt man redan har jätte mycket av behöver man ju kanske inte ÄNNU mer av.. Utan jag tycker det är bättre att man får uppskatta det man har och istället kanske byta ut det man har så blir det mer intressant igen om det varit borta ett tag osv. 

Så hittills det han har önskat sig är att fara på ett fik och fika vad han vill, Disney Infinity figurer och så pratade vi om nånting att ha ha ute (men vi kunde inte riktigt komma på vad. Han sa att han har ju spade, pulka, bobb och stjärtlapp) Får se om han kommer på nånting mer längre fram, men här är vi just nu iaf :)

Det är förresten en lego grej han verkligen vill ha med batmobilen m.m som kostar 400kr. Men den håller han på att spara ihop pengar till själv. Han får lite pengar när han städar rummet eller hjälper till med nåt specifikt osv. Han har typ 270kr eller nåt nu (han har också sparat julklappspengar) så ett litet bidrag till det är säkert välkommet :) 




Kommentarer
Postat av: lina

Vabbar med lillen som verkade hängig igår. De större ska på skolan..

Ah får spåna på en upplevelse till Theo då :)

2014-01-22 @ 05:55:08
URL: http://joraseatteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0