Så gick det..

Tandläkaren ja. Jo men i slutändan så gick det ändå bra. Theo var peppad på morgonen och berättade för Max hur det skulle gå till. Vad som skulle hända och i vilken ordning. (Var såklart mest för att han bearbetade själv, men fick det att låta som att det var Max som var lite nervös) Så när vi kom in i rummet kom jag på att jag inte sagt så mycket om stolen han skulle sitta (såklart dumt av mig! Det är väl ändå en viktig del i förberedandet..!) så han tyckte att den var lite skrämmande och ville sitta på en vanlig stol som var längre bort och slöt sig och ville inte göra nåt. 
Så det blev så att jag fick börja med Max i alla fall. Theo tyckte det var bra och jag tänkte att då får han se hur bra det går att sitta i mitt knä där i tandläkarstolen. Dock så blev Max blyg och ville inte öppna munnen, men tandläkaren kunde få räkna hans tänder ändå fast han grät.. 
Sen när det var Theos tur så gapade han lite grann, lite nu och då. Alltså inte mycket hela tiden. Men hon kunde räkna och titta på hans tänder tillslut ändå. Han har lite korsbett så dom kanske måste slipa nån tand nästa gång. Men det kunde vänta som tur är. Det var ett bra steg att han ens satt i stolen (i mitt knä men ändå i stolen) och att han gapade lite. 
Så eftersom det hade gått bra så åkte vi på biblioteket som jag hade lovat. Vi lånade några böcker och så fick han välja en film, han valde då en box med Alfons Åberg :) 
Vi var dock tvungna att vänta på att biblioteket skulle öppna och det finns ju inte allt för mycket att göra i Nordmaling för att för att fördriva tiden, så Theo kom på den bra idén att fara på fiket. Så det roade vi oss med medan vi väntade. Gott och trevligt :) 
Vi har med andra ord haft en trevlig ledig dag med biblioteks- och fikamys! Max somnade dock i matvagnen när jag skulle handla. Men det är ju en helt annan historia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0