Sushi

Ni som orkar, gå in på den här länken och kolla hur roligt vi har på jobbet :) Det är en några sekunders kort film om vad som händer när man blåser jätte stora såpbubblor i 12 minusgrader. Vi pedagagoger var lika fascinerade som barnen :)

https://www.facebook.com/groups/233973476644364/permalink/653919464649761/

Idag har barnen varit ute en sväng och kusinerna har varit på besök. Annars har mest dagen handlat om legobygge. Theo har fått bygga ihop ett rymdskepp som han fick i julklapp, men som vi sparat eftersom han har så mycket lego framme redan och för att ha nånting att underhålla sig med en dag som denna där det annars inte har hänt så mycket. Det är första gången han byggt en sån stor grej från en ritning själv. Annars har man fått hjälpa honom med mycket. Det tog ett bra tag att bygga den, så en del av dagen gick åt till det och resten av dagen gick åt till att leka med den :) När han skulle gå och lägga sig blev han sur och sa -Men, jag har ju inte hunnit leka med skeppet nåt länge! (Förutom halva dagen då!) :)

Imorgon ska jag och Theo haka på Lina, Loke och Tyr till Agnäsbacken. Tyr ska gå sin andra och sista dag i slalomskolan och loke ska åka snowboard. Jag, Lina och Theo ska roa oss med att leka i snön medan vi väntar :)

Max ville äta upp min sushi som jag åt igår. -mamma, äta den? Äta den? Och den dära! Och den dära! Mamma, Max äta!
Han fick smaka en tugga av varje bit, men mer än så ville jag inte ge honom då jag helst ville ha allt själv! :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Man kan tyvärr inte se filmen om mamn inte är medlem i gruppen den ligger ute i :(

2014-01-28 @ 22:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0