Tandis

Det blev så att jag var hemma idag med barnen. Då Max inte var helt pigg igår och åt fortfarande dåligt och dom ju ska vara hemma en dag extra då man ser att dom är pigga och orkar med. Men idag har han kommit tillbaka på banan. Idag har han varit pigg och ätit bra. 
Imorgon har jag ledigdag och då passar vi på att göra ett besök hos tandläkaren. Det är Max första besök och Theos tredje. Får se om han kommer att gapa för första gången nu då, min äldsta son.. Vi har bearbetat och pratat om det hemma och vi har kommit fram till att det är ju bra om han visar lillebror hur man ska göra eftersom han är ju så stor och duktig och vet ju hur man ska göra. Han låter hittills peppad på det så vi får se hur det går :) Jag har också sagt att om det går bra så ska vi på biblioteket och låna böcker och en film. 

Jag är så nöjd över den fräscha och goda maten jag gjorde idag :) Inte så att jag kom på den själv men just det att jag orkade göra den så ordentligt. Jag är ju annars för att göra mat med så många genvägar som möjligt. Jag är också känd för (ja jag är faktiskt känd för att inte orka laga mat ordentligt helst egentligen inte laga mat alls..) att inte äta så mycket grönsaker. Men här fick jag ju med lite grönt :) 
Jag gjorde lax i ugnen med en sås med rivet citronskal, pressad citron och färsk basilika. Färsk broccoli som jag kokade med purjolök och till det så serverade jag pressad potatis. 
Alldeles för många grejer att skära och greja med om jag skulle ha jobbat, komma hem sent och har hungriga barn runtomkring mig..  Och ni förstår ju att om jag tycker det här var på gränsen vad jag orkar med, så har jag inte så hög gräns på vad jag orkar med i matlagning :)



Kommentarer
Postat av: Mamma

Roligt att se att du lagat riktig mat. Hoppas det inspirerar dig vidare :-)

2014-01-15 @ 23:30:26
Postat av: Josefin

Ser gott ut! =)

2014-01-16 @ 04:25:49
URL: http://gonattsyster.blogspot.se
Postat av: Maritha

Riktig mat behöver inte vara krångligt! Hur gick det hos tandläkaren?

2014-01-16 @ 14:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0