Gräsallergi

Igår grävde jag färdigt i lupin/ogräsrabatten! Yey!
Nu är allt ogräs och alla lupiner borta, med rotsystem och allt!
Men då såg jag hur tomt och tråkigt det blev där. Så i väntan tills det som ska komma dit egentligen (har inte riktigt bestämt mig än för vad det ska bli) så la jag dit lite olika grejer som jag hittade på gården. Jag lämnade kvar 3 blommor som sitter kvar där dom satt (som jag ska plantera om senare) och så räddade jag några blommor som för tillfället sitter i några omaka blomkrukor. Så just nu ser det ut så här:

 
Efter jag grävt färdigt så skyndade jag att tvätta upp mig och barnen (Jonas spelade golf) och så gick vi på kalas på andra sidan granhäcken. Max kompis fyllde nämligen 3 år!



I natt var Theo vaken halva natten eftersom hela han kliade visst galet mycket. Vi har kommit fram till att han är allergisk mot gräs. Mest alltså nyklippt gräs. (Roligt för ett barn på sommaren...) När han har varit på en gräsmatta dagen efter den har blivit klippt får han jätte besvärligt med ögonen och så har han ju i vanliga fall lätt för att blöda näsblod, men nu blöder han det nån gång om dagen.. Han blir också lite slöare än vanligt. Men i natt kliade som sagt hela han! 
På Hälso Centralen sa dom att vi kunde inte göra annat än att fortsätta ge antihistamin (det var visst det i det som vi fått- Aerius, Lina. Jag hade inte kollat det först) och ögondroppar. Vara noga med att tvätta händer och ansikte när han varit ute, duscha mycket och byta kläder ofta. 
Eftersom det idag var den första dagen på länge med dåligt väder så passade vi på med att storstäda huset och byta i sängarna, slänga Theo i duschen och slänga kläder som legat framme, i tvätten. 
Så nu hoppas jag att denna natt bli bättre för honom! Och så har han inte varit på någon nyklippt gräsmatta så nu har han i alla fall förutsättningarna för att få sova bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0