Lördag i värmen

Så kom värmen :) Den har bara väntat tills min semester skulle börja, inga konstigheter. 

Idag började jag dagen med en liten springtur. Ja det är nåt jag har fått för mig. Att jag tror att jag ska lära mig att springa.. Jag har sprungit varannan dag i tre veckor nu. För att få lite inspiration och tips på hur jag ska lägga upp det så följer  jag ett program på Runkeeper. Där jag ska lära mig springa 5km på två månader. Så det är perfekt för mig! Med springturer, intervallträning och långa powerwalks. 
Dock går det sådär.. Jag har ju problem med andningen.. Kan inte andas ordentligt. Jag har en medicin som underlättar när jag ska träna, men andningsproblemen kan komma närsomhelst. Igår tex.. Då hade jag jätte jobbigt med andningen hela kvällen. Och då satt jag ju bara stilla och såg på tv. Så jag tränar inte bara själva det att springa, utan en stor del av det är att träna att andas och få till det med det. 
Men även om det inte går så bra som jag hade önskat så är det ju ändå bra att jag har kommit igång! Och kommer mig iväg! Varannan dag i tre veckor är ju mer än jag tränat sammanlagt dom senaste 5 åren. Typ. 



När jag kom hem från springturen i förmiddags så fortsatte jag kämpa lite med lupin/ogräsrabatten. Är otroligt drygt! Dom där trädrötterna som lupinerna har är inte att leka med!

Katten tyckte det var lite för varmt idag. Visste inte riktigt var och hur han skulle lägga sig. Han har mest legat i skuggan under en buske idag. 



Svärmor har lärt mig att myrorna ska vara på pionerna för att dom ska kunna blomma (eller nåt sånt..) men jag tycker ändå dom där "myrblommorna" är otrevliga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0