Lång dag lider mot sitt slut

Nu är jag knäckt och trött efter en låång dag! 
Dagen började med att jag öppnade på jobbet och var där 6.20. Sen var jag upptagen nästan hela öppningen med att fixa vikarier då det var så mycket sjuk personal och så få tillgängliga vikarier (tur att vi är två som öppnar så en kunde ta emot barnen som kom!). Sen var det fullt upp hela dagen tills jag slutade kl.16. Sen skyndade jag mig hem eftersom det skulle komma massa folk kl.18 i och med meandi-visningen jag skulle ha här hemma. 
11 gäster hade jag här, plus hon som höll i visningen, plus 6 barn, plus mina egna barn. Så ett helt häng av familj, vänner och bekanta var här och shoppade, fikade och surrade. Så trevligt så trevligt!
Men nu är jag trött! 

Det här köpte jag till barnen. (Gissa vem som fick vad..) Till mig själv köpte jag en kjol, den blev dock nästan gratis eftersom jag var värdinna.  
Jag har nog sagt det förut men det tåls att upprepas.. Jag gillar att meandi har ett bra tänk runt tillverkningen av sina kläder. Både det att kläderna inte innehåller några skadliga ämnen och baby kollektionen är gjord på ekologisk bomull (läs mer här -"trygga kläder" http://www.meandi.se/sv/sidor/397/1819/889/trygga-klader.aspx )
Och att dom prioriterar bra arbetsförhållanden (läs mer här "-pris är viktigt men inte allt" http://www.meandi.se/sv/sidor/1140/1819/1820/default.aspx )
Så det är värt att lägga lite mer pengar för kvalitén, bra arbetsförhållanden för dom som tillverkar produkten och Öko-tex certifierade kläder. Tycker jag iaf!
(Sen kan man ju tillägga att jag köper sällan nya kläder till våra barn annars. De har mest ärvda kläder eller köpta på typ Tradera eller sånt dom fått i tex present. Jag köper några enstaka helt nya plagg i varje storlek bara. Känns onödigt både för vår plånbok att köpa helt nytt jämt och för miljön och överkonsumeringen i dagens samhälle. Hållbar utveckling ftw!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig, men, alla har ju inte extraslanten att lägga på ekologiskt tyvärr!

2014-04-02 @ 15:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0