Stora pojken



Dessa tre böcker läste Theo själv ikväll. Själv! :D Han är så duktig!
Såklart flyter det ju inte på hur bra som helst. Men han läser ju alla orden och alla meningar. En gång pekade han på ett ord (köra) och sa -Mamma, jag läste det ordet som man ska, hör.. "Köra" (alltså med tj-ljudet. Inte med ett stumt K) Kan bara inte hjälpa att bli stolt :)

Idag fick den stora pojken följa med mig på jobbet, eftersom han skulle till ögonmottagningen efter lunchen och det skulle bli så mycket med körning fram och tillbaka. Och som av en slump fick han vara hos mig när vi hade "tvärtomdag" på mitt jobb :) Så det var ju roligt!
På ögon kunde man konstatera att han ska ha lapp för ena ögat för att träna det sämre ögat. Men han behöver bara ha det hemma på kvällen. Så efter doktorns rekommendation ska han ha den ca 5 dagar i veckan, 1-2 timmar/kväll när han tittar på surfplattan eller spelar tv-spel. Vilken tur för honom att hon uppmuntrade att han ska spela nästan varje kväll :D Vilken lycklig pojke :)




Kommentarer
Postat av: Lina

Ja han är ju verkligen duktig.. på att få till det som man ska, inte bara som det står alltså! Hoppas du slipper frustrationen när man ska lära barnen att läsa haha.. det krävs myyyyyycket tålamod (läs vad det står där (SA) "LASSA" Nej men det är ju bara två bokstäver, läs de som står "S A" Vad blir det då? "SASSA" men hur många bokstäver sa du nu? "MEN JAG KAN INTE LÄSA" haha)

2014-11-13 @ 08:16:48
URL: http://joraseatteh.blogg.se
Postat av: Gunvor

Bra nu kan pojken säga till far å mor doktorn sa att jag skulle ha lappen för ögat å få spela 2timmar varja kväll i 5 dag/vecka så det så:)

2014-11-14 @ 20:22:32
Postat av: Lina

Uppdateeeera...

2014-12-03 @ 10:30:29
URL: http://joraseatteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0