Kalasande

Idag var det då Max 3-års kalas i kvarterslekparken. Kusiner och vänner samlades för att fira Maxibusen. Han själv var inte så jätte taggad på kalas och uppståndelsen, så det passade bra med att hänga i lekparken med kompisarna och få fika go'fika :) Sen att jag hade några lekar.. Men det var mest för att roa de andra, äldre barnen, då mina egna barn helst sitter bredvid och tittar på :)

Istället för en tårta :) Enkelt, billigt och Max var nöjd :D De där kladdkakemuffinsen och de rosabandet myrstackarna var det enda han åt. Så för hans skull behöver man inte överanstränga sig :)


Världens bästa syster hjälper som vanligt till med att ställa i ordning fikat :)

Jonas eldar som vanligt :)
Tack svärmor för bullar och hjälp med kaffe! Du är så snäll!


Jag var så nöjd över mitt fynd på Ikea. Kalas grejer för en billigare peng. Tycker om motiven (var sex olika färger med sex olika djur) på muggarna och tallrikarna. Inte bara rosa prinsessgrejer eller mörkblåa Batman/racerbilar osv. Utan mer neutrala och så med lite variation så barnen fick välja själva vad dom ville ha :)

Efter kalaset stack Jonas på hockey och jag och Lina gick ut på långpromenad (med Theo hos tyr och Max med mig i en vagn) Mycket skönt sådär efter allt kalasande :)


Sen när vi kom hem lekte Max nöjt läänge med sina nya leksaker. Jag hann både laga mat, plocka i och ur diskmaskinen, hänga/vika en tvätt och starta en ny :) Och han satt på samma ställe på golvet med sina nya grejer och lekte och lekte. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0